Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

YABANCI DİL (İNGİLİZCE)-II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ING102 Bahar 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Mihriban Ebru Güvenç/ Seyda Aslan Tunç
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı ING 102 İngilizce dersi, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirir. Sağlık ve hemşirelik ile ilgili konuları içeren aktivitelerle okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirir. Dersi tamamladıktan sonra öğrenciler, sağlık ve hemşirelik ile ilgili terminolojiyi kullanabilecekler, rapor yazabilecekler ve sunum yapabilecekler.
İçeriği Bu ders, öğrencilerin dil becerilerini ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlayan 3 saatlik bir derstir. Öğrencilerin İngilizce dilbilgisini, temel kelimeleri, cümle yapılarını, diyalogları, görsel ve işitsel dil örneklerini ve okuma becerilerini geliştirir. İleri derecede Communicative methodu kullanılır. Sağlıkla ve hemşirelik alanları ile ilgili dil terminoloji geliştirilir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 öğrenme stratejileri geliştirecekler ve kullanacaklar
2 alanla ilgili kelimeler öğrenecekler ve kullanacaklar
3 öğrendikleri kelimeleri birçok akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktivitesinde kullanacaklar
4 kelimelerin farklı formlarını (isim, sıfat, fill, zarf) öğrenecekler ve kullanacaklar
5 gelecekte iş bulmak ve işte başarılı olmak için gerekli becerileri geliştirecekler
6 birçok çeşit okuma parçası okuyup değerlendirecekler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reading: Cold or Flu Vocabulary: Symptoms definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: fill out a patient's report Presentation, Discussion, Cooperative Learning Method
2 Reading: Pain Assessment Sheet Vocabulary: Describing Pain definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling out a pain assessment sheet Audio-lingual Method, Communicative Method, Task-based Learning
3 Reading: Patients and Medication Vocabulary: Types of Medication definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling out a revised list Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
4 Paragraf Türleri, Yazı Teknikleri Discussion, Task based method
5 Paragraf Türleri, Yazı Teknikleri Discussion, Task based method
6 Reading: Notice for an LPN Available Vocabulary: Types of Nurses, Job Requirements definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: fill out interview notes Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
7 Ara sınav için konuların tekrarı- Review for Midterm Exam Communicative Method, Audio-lingual Method, Cooeperative Learning Method
8 Ara Sınav Haftası
9 Reading: Trouble in the World of Nursing Vocabulary: Types of Nurses Review, Registered Nurse Responsibilities definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: A letter to the hospital administrator Presentation, Discussion, Task based method
10 Reading: Nurse Practicioners and Primary Care Vocabulary: NPs definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: fill out interviewer's notes Presentation, Discussion, Task based method
11 Writing Exam Reading: Nurse Practicioners and Primary Care Vocabulary: NPs definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: fill out interv Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
12 Reading: Proper Nutrition Vocabulary: Nutrition definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: fill out notes about a change of diet recommendation Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
13 Reading: Preventing the Spread of Disease Vocabulary: Hygiene definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling out a patient interaction report Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
14 Reading: Preventing the Spread of Disease Vocabulary: Hygiene definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling out a patient interaction report Content-based Learning, Communicative Method, Cooperative Learning Method
15 Reading: Prescription/ Medication Vocabulary: Administering Medication/ definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: listening to a conversation and acting out roles Writing: filling out an evaluation form about a nurse's work Son sınav için konuların tekrarı-Review for Final Exam Communicative Method, Audio-lingual Method, Cooeperative Learning Method
16 Final Haftası

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Nursing, Virginia Evans, Kori Salcido, Express Publishing

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Kısa Sınav Kısa Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 öğrenme stratejileri geliştirecekler ve kullanacaklar 2 1͵2͵3
2 alanla ilgili kelimeler öğrenecekler ve kullanacaklar 2 1͵2͵3
3 öğrendikleri kelimeleri birçok akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma aktivitesinde kullanacaklar 2 1͵2͵3
4 kelimelerin farklı formlarını (isim, sıfat, fill, zarf) öğrenecekler ve kullanacaklar 2 1͵2͵3
5 gelecekte iş bulmak ve işte başarılı olmak için gerekli becerileri geliştirecekler 2 1͵2͵3
6 birçok çeşit okuma parçası okuyup değerlendirecekler 2 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 1 6 6
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  90