Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
YOK |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr.Gör.Yasemin SALKIN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı, değişik çevresel şartları altında egzersizin vücut sistemlerine olan etkisinin öğretilmesi, egzersiz sırasında oluşabilecek problemleri değerlendirme, egzersiz önerilerinin kavranmasını ve temel uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır. |
İçeriği |
Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon, kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesinin değerlendirilmesi, kişisel farklılıklar ve enerji kapasitesinin ölçülmesi, egzersiz testleri, istirahat ve fiziksel aktivitede enerji harcaması, aerobik ve anaerobik eğitim, maksimal aerobik gücü etkileyen faktörler, toparlanma pulmoner sistem ve egzersiz solunum kontrolü, asit-baz dengesi kas fizyolojisi, kas-iskelet sistemi ve egzersiz, sinir fizyolojisi, sinaptik iletim, eksitasyon-inhibisyon nöral kontrol, pozisyon hissi ve kinestezi, kas kuvvetinin ölçülmesi ve geliştirilmesi, egzersiz ve hormonal sistem, ergojenik yardımcılar, termoregülasyon ve egzersiz, sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi, vücut kompozisyonu. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
ATP Üretme Mekanizmaları ve Enerji Üretimi Kaynakları |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
2 |
Kasların Egzersize Uyumu |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
3 |
Vücut Hareketlerinin Kontrolü
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
4 |
Egzersiz Sırasında Pulmoner Ventilasyon, Gaz Değişimi ve Gazların Taşınması |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
5 |
Solunumun Kontrolü, Asit-Baz dengesi ve Düzenleme Mekanizması |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
6 |
Kardiyovasküler Sistem, Kardiyovasküler Regülasyon ve İntegrasyon
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
7 |
Kardiyovasküler Sistemin Fonksiyonel Kapasitesi, Egzersize Uyumu |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
yazılı |
9 |
Egzersizde Hormonal Uyumlar, Diyabet ve egzersiz, obezite ve egzersiz
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
10 |
Egzersiz Performansı ve Çevresel Faktörler |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
11 |
İstirahatte ve Fiziksel Aktivitede Enerji Harcaması |
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
12 |
Kişisel Farklılıklar ve Enerji Kapasitelerinin Ölçülmesi
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
13 |
Egzersiz Sonrası Toparlanma
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
14 |
Aerobik ve Anaerobik Güç Eğitimi
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
15 |
Yaşlanma ve Egzersiz
|
Görsel destekli anlatım. Tartışma,grup çalışması, soru-cevap yöntemi |
16 |
Son Sınav |
yazılı |