Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik

Ders Bilgileri

SATIŞ VE PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
OPS213 Güz 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Günay KELEŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Stratejik pazarlama planlaması,tahmin yöntemlerini, pazarlama araştırmasını ve pazarlama bilgi sistemlerini vb. temel pazarlama kavramlarını tanımlar. Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
İçeriği Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Ürün ve ürün yönetimi: Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama kavramlarını tanımlar.
2 Pazar kavramını tanımlar.
3 Pazarlama ile ilgili makro çevresel faktörleri tanımlar.
4 Pazar bölümleme ve konumlandırmayı açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama ilkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar, okuma listesi, öğrenci yükümlülükleri hakkında bilgi verme. Pazarlamaya giriş. Ders anlatımı
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Ders anlatımı
3 Pazar ve pazarlama çevresi. Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri. Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. Ders anlatımı
4 Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler. Ders anlatımı
5 Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci. Ders anlatımı
6 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi. Ders anlatımı
7 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi. Ders anlatımı
8 Vize yazılı sınav
9 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. Ders anlatımı
10 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama. Ders anlatımı
11 Fiyatlandırma: fiyatkararlarının önemi .fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. Ders anlatımı
12 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi.Toptancılık ve perakendecilik. Ders anlatımı
13 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler. Ders anlatımı
14 Tutundurma: Kişisel satış ve satış tutundurma. Ders anlatımı
15 Genel tekrar Ders anlatımı
16 Son Sınav yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Pazarlama İlkeleri - İsmet Mucuk
2

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama kavramlarını tanımlar. 13 1͵2
2 Pazar kavramını tanımlar. 13 1͵2
3 Pazarlama ile ilgili makro çevresel faktörleri tanımlar. 13 1͵2
4 Pazar bölümleme ve konumlandırmayı açıklar. 13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 13 2 26
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 1 1
  120