İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )
Ders Bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
MAN214 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Doç. Dr. Abdullah ÇALIŞKAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bilimsel araştırma yürütme sürecini öğretmek,bilimsel araşırma yeteneği kazandırmak. |
İçeriği |
Bilimsel araştırmanın konusu,bilimsel araştırma süreci,araştırma dizaynı,ölçüm,veri toplama teknikleri,örnekleme,bilimsel etik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci, bilimsel araştırmanın tanımını yapabilir,bilimsel araştırma sürecini anlatabilir |
2 |
Araştırma tasarımı yapabilir |
3 |
Örnekleme sürecini anlatabilir |
4 |
Anket tasarlayabilir |
5 |
Nicel veya nitel analiz yapabilir
|
6 |
Veri analizi sonuçlarını yorumlayarak araştırma raporu hazırlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bilim ve Bilimsel Araştırma |
|
3 |
Bir Araştırmacı Gibi Düşünmek
|
|
4 |
Araştırma Süreci |
|
5 |
Bilimsel Araştırmada Teoriler |
|
6 |
Araştırma Tasarımı |
|
7 |
Yapı Ölçümleri |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Skor Güvenirliği ve Geçerliği |
|
10 |
Örnekleme |
|
11 |
Anket Araştırması |
|
12 |
Deneysel,durum ve yorumsal araştırma |
|
13 |
Nicel ve Nitel Araştırma |
|
14 |
Etik |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Anol Bhattacherjee (2012),Social Science Research:Principles,Methods and Practices |
|
|
2 |
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci, bilimsel araştırmanın tanımını yapabilir,bilimsel araştırma sürecini anlatabilir |
12 |
1͵2 |
2 |
Araştırma tasarımı yapabilir |
12 |
1͵2 |
3 |
Örnekleme sürecini anlatabilir |
12 |
1͵2 |
4 |
Anket tasarlayabilir |
12 |
1͵2 |
5 |
Nicel veya nitel analiz yapabilir
|
12 |
1͵2 |
6 |
Veri analizi sonuçlarını yorumlayarak araştırma raporu hazırlayabilir. |
12 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
14 |
14 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
6 |
6 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
14 |
14 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
120 |