İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

BAĞLANMA PSİKOLOJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY452 Bahar 3 0 3 0

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bağlanma kuramının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında ve çocukluk ve yetişkinlik bağlanmasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayrıştırmaya yönelik bilgi vermek
İçeriği Bağlanma teorileri ve erken dönem bağlanma stillerinin yetişkinlik yaşamındaki etkileri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bağlanma kuramının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 Bebek ve bakımveren arasındaki erken dönem deneyimlerinin normal ve “anormal” beyin ve kişilik gelişimindeki rolünü tartışabilirler.
3 Çocukluk ve yetişkinlik bağlanmasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayrıştırabilirler.
4 Bağlanma ve fiziksel ve psikolojik sağlık arasındaki ilişkileri öğrenirler.
5 Bağlanma kuramının psikolojik müdahale programlarında nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve Derse Genel Bakış Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
2 Dürtü Teorisi: Sigmund Freud ve Klasik Psikanaliz Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
3 Ego Psikolojisi Teorileri (H. Hartman, A. Freud) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
4 Ego Psikolojisi Teorileri (R. Spitz; M. Mahler) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
5 Nesne İlişkileri Teorisi (Melanie Klein) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
6 İngiliz Nesne İlişkileri Teorileri (W. R. D. Fairbairn) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
7 İngiliz Nesne İlişkileri Teorileri (D. W. Winnicott) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
8 Ara Sınav Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
9 Kişilerarası Psikanaliz (H. S. Sullivan) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
10 Kendilik Psikolojisi (H. Kohut) Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
11 Bağlanma Kavramının Tarihsel Kökenleri ve Kuramları Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
12 Bağlanma Kuramına Genel Bakış Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
13 Bebekliğin Ötesinde Bağlanma Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
14 Bağlanma Teorisi ve Psikopatoloji Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
15 Olgu Çalışma Örnekleri Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mitchell S. A. & Black, M. J. (1995). Freud and beyond: a history of modern psychoanalytic thought. Basic Books
2 Palombo, J., Bendicsen, H. K., & Koch, B. J. (2009). Guide to psychoanalytic developmental theories. Springer Science+Business Media
3 Allen, J. G. (2013). Restoring Mentalizing in Attachment Relationships : Treating Trauma With Plain Old Therapy. American Psychiatric Association Publishing
4 Hazan, C and Shaver, P (1994). Bağlanma: Yakın ilişkilerle ilgili araştırmalar için bir çerçeve (Çev. Ali Dönmez). Türk Psikoloji Bülteni, 16- 17, Mart-Haziran 2000, 29-50.
5 Ainsworth, M. D. S. (1989). Attachments Beyond Infancy. American Psychological Association, 44,( 4), 709-716

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bağlanma kuramının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. 1͵2
2 Bebek ve bakımveren arasındaki erken dönem deneyimlerinin normal ve “anormal” beyin ve kişilik gelişimindeki rolünü tartışabilirler. 1͵2
3 Çocukluk ve yetişkinlik bağlanmasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayrıştırabilirler. 1͵2
4 Bağlanma ve fiziksel ve psikolojik sağlık arasındaki ilişkileri öğrenirler. 1͵2
5 Bağlanma kuramının psikolojik müdahale programlarında nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olurlar.
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 4 56
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 3 3
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  150