İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
BAĞLANMA PSİKOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY452 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bağlanma kuramının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında ve çocukluk ve yetişkinlik bağlanmasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayrıştırmaya yönelik bilgi vermek |
İçeriği | Bağlanma teorileri ve erken dönem bağlanma stillerinin yetişkinlik yaşamındaki etkileri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bağlanma kuramının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2 | Bebek ve bakımveren arasındaki erken dönem deneyimlerinin normal ve “anormal” beyin ve kişilik gelişimindeki rolünü tartışabilirler. |
3 | Çocukluk ve yetişkinlik bağlanmasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayrıştırabilirler. |
4 | Bağlanma ve fiziksel ve psikolojik sağlık arasındaki ilişkileri öğrenirler. |
5 | Bağlanma kuramının psikolojik müdahale programlarında nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş ve Derse Genel Bakış | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
2 | Dürtü Teorisi: Sigmund Freud ve Klasik Psikanaliz | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
3 | Ego Psikolojisi Teorileri (H. Hartman, A. Freud) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
4 | Ego Psikolojisi Teorileri (R. Spitz; M. Mahler) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
5 | Nesne İlişkileri Teorisi (Melanie Klein) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
6 | İngiliz Nesne İlişkileri Teorileri (W. R. D. Fairbairn) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
7 | İngiliz Nesne İlişkileri Teorileri (D. W. Winnicott) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
9 | Kişilerarası Psikanaliz (H. S. Sullivan) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
10 | Kendilik Psikolojisi (H. Kohut) | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
11 | Bağlanma Kavramının Tarihsel Kökenleri ve Kuramları | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
12 | Bağlanma Kuramına Genel Bakış | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
13 | Bebekliğin Ötesinde Bağlanma | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
14 | Bağlanma Teorisi ve Psikopatoloji | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
15 | Olgu Çalışma Örnekleri | Yüzyüze, konu anlatımı ve tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mitchell S. A. & Black, M. J. (1995). Freud and beyond: a history of modern psychoanalytic thought. Basic Books | ||
2 | Palombo, J., Bendicsen, H. K., & Koch, B. J. (2009). Guide to psychoanalytic developmental theories. Springer Science+Business Media | ||
3 | Allen, J. G. (2013). Restoring Mentalizing in Attachment Relationships : Treating Trauma With Plain Old Therapy. American Psychiatric Association Publishing | ||
4 | Hazan, C and Shaver, P (1994). Bağlanma: Yakın ilişkilerle ilgili araştırmalar için bir çerçeve (Çev. Ali Dönmez). Türk Psikoloji Bülteni, 16- 17, Mart-Haziran 2000, 29-50. | ||
5 | Ainsworth, M. D. S. (1989). Attachments Beyond Infancy. American Psychological Association, 44,( 4), 709-716 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bağlanma kuramının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | 1͵2 | |
2 | Bebek ve bakımveren arasındaki erken dönem deneyimlerinin normal ve “anormal” beyin ve kişilik gelişimindeki rolünü tartışabilirler. | 1͵2 | |
3 | Çocukluk ve yetişkinlik bağlanmasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayrıştırabilirler. | 1͵2 | |
4 | Bağlanma ve fiziksel ve psikolojik sağlık arasındaki ilişkileri öğrenirler. | 1͵2 | |
5 | Bağlanma kuramının psikolojik müdahale programlarında nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olurlar. |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 4 | 56 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 3 | 3 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |