İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

ÖZEL EĞİTİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY322 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Demet BUYURGAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, özel eğitim alanın tanıtılması, özel eğitim gerektiren koşulların, ilgili meslek gruplarının ve uygulanan güncel yöntemlerin gözden geçirilmesidir.
İçeriği Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan,özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Özel eğitim alanını tanımlayabilmesi
2 Özel eğitim gerektiren koşulların özellikleriyle listeleyebilmesi
3 Özel eğitimde psikologların görev ve sorumluluklarını yasal düzenlemeler çerçevesinde kavrayabilmesi
4 Psikoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri özel eğitim alanına uyarlayabilmesi
5 Örnek uygulamalarla psikologların rol aldığı uygulamaları örneklendirebilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş Senkron
2 Özel Eğitim ve Özel Eğitimin Tarihsel Gelişimi, temel kavramlar Senkron
3 Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme Çalışmaları Senkron
4 BEP, BÖP ve Kaynaştırma Eğitimi, Türkiye'de ve Diğer Ülkelerde Özel Eğitim Çalışmaları Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı Senkron
5 Özel Gereksinimli Çocukların Ailelerinin, Kardeşlerinin ve Öğretmenlerinin Sorumlulukları, Aşama Modeli Senkron
6 Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri Senkron
7 Ara Sınav Çevrimiçi
8 Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri Senkron
9 Otizm Senkron
10 İşitme Yetersizliği Senkron
11 Dil ve Konuşma Bozuklukları Senkron
12 Ortopedik Engel Senkron
13 Öğrenme Güçlüğü Senkron
14 Üstün ve Özel yetenekli Çocuklar Senkron
15 Final Sınavı Senkron
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Diken, İ. (2014) özel Eğitim
2 Baykoç, N. (2014) Özel Eğitim
3 Güncel Makaleler

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Özel eğitim alanını tanımlayabilmesi 1͵2͵11 1͵2
2 Özel eğitim gerektiren koşulların özellikleriyle listeleyebilmesi 1͵2͵11 1͵2
3 Özel eğitimde psikologların görev ve sorumluluklarını yasal düzenlemeler çerçevesinde kavrayabilmesi 10͵11͵13 1͵2
4 Psikoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri özel eğitim alanına uyarlayabilmesi 11͵12͵13 1͵2
5 Örnek uygulamalarla psikologların rol aldığı uygulamaları örneklendirebilmesi 10͵11͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 3 3
  90