İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOTERAPİ TEKNİKLERİ II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY302 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
uok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, tarihsel perspektif içinde psikoterapi farklı kuramları hakkında bilgi vermektir.
|
İçeriği |
Bu derste psikoterapiye ilişkin temel kuramlar tanıtılacaktır. Psikoterapiye farklı yaklaşımlar öğrencilere eleştirel bir bakış açısı sağlamak için karşılaştırmalı olarak tanıtılacaktır.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
farklı psikoterapi tekniklerini tanımak psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini açıklar |
2 |
birinci, ikinci hakkında bilgi hatırlama ve psikoterapi üçüncü güçler |
3 |
farklı teoriler ve uygulamalar çeşitli nüfusu ile çalışmak nasıl karşılaştır gerekir grupları. |
4 |
psikolojik test ve ölçümlerin kurallarını bilmek
|
5 |
psikoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
bilişsel davranışçı yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
2 |
bilişsel davranışçı yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
3 |
bilişsel davranışçı yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
4 |
bilişsel davranışçı yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
5 |
hümanistik yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
6 |
hümanistik yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
7 |
hümanistik yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
8 |
vize
|
|
9 |
sosyal yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
10 |
sosyal yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
11 |
gelişimsel yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
12 |
gelişimsel yaklaşımlar
|
klasik ders anlatma |
13 |
aile yaklaşımları
|
klasik ders anlatma |
14 |
aile yaklaşımları
|
klasik ders anlatma |
15 |
sömestr tekrarı
|
klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Allen E. Ivey, Michael D'Andrea, Mary Bradford Ivey, Lynn SimekMorgan, (2007). Theories of Counseling and Psychotherapy: A Multicultural Perspective, 6/E. Merril.
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
farklı psikoterapi tekniklerini tanımak psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini açıklar |
15 |
1͵2 |
2 |
birinci, ikinci hakkında bilgi hatırlama ve psikoterapi üçüncü güçler |
15 |
1͵2 |
3 |
farklı teoriler ve uygulamalar çeşitli nüfusu ile çalışmak nasıl karşılaştır gerekir grupları. |
14 |
1͵2 |
4 |
psikolojik test ve ölçümlerin kurallarını bilmek
|
14 |
1͵2 |
5 |
psikoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmak
|
14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |