İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

KRİZE MÜDAHALE TEKNİKLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY320 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı afetlerin ve travmatik yaşantıların psikososyal etkilerini incelemektir.
İçeriği Ders kapsamında afet ve travmatik yaşantıların psikolojik etkileri ve psikososyal müdahaleler ele alınacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Travmanın belirtileri ve travmanın etiyolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Bireysel ve büyük ölçekli travmaların neler olduğunu öğrenir.
3 Travma sonrası psikolojik etkileri ayırt eder
4 Afet sonrası aşamaları açıklar
5 Travma sonrası bozukluklara müdahale ile ilgili yaklaşımları öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 . Tanışma, Kriz ve Travma Nedir? ders anlatma ve sunum
2 . Travmanın Etkileri ders anlatma ve sunum
3 . Travmanın Etkileri ders anlatma ve sunum
4 . Travmanın Etkileri ders anlatma ve sunum
5 . Travmanın Etkileri ders anlatma ve sunum
6 Travmatik Yaşantı olarak Afetler ve Felaketler ders anlatma ve sunum
7 Ara sınav
8 Travma ve Travma Sonrası Sonuçları Değerlendirme ders anlatma ve sunum
9 Travma Tedavisinde Temel Konular ders anlatma ve sunum
10 Psikoeğitim ders anlatma ve sunum
11 Stres Azaltma ve Affekt Düzenleme Eğitimi ders anlatma ve sunum
12 Bilişsel Müdahaleler ders anlatma ve sunum
13 Duygusal İşlemleme ders anlatma ve sunum
14 Kimlik ve İlişkisel İşlevleri Desteklemek ders anlatma ve sunum
15 Akut Travmanın Etkilerinin Tedavisi ders anlatma ve sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Briere, J. ve Scott, C. (2006). Principles of trauma therapy: A guide to symptoms, evaluation and treatment. CA: Sage Publications.
2 Berger, R. (2015). Stress, trauma and posttraumatic growth: Social context, environment and and identities. NY: Routledge.
3 Erdur-Baker, Ö., ve Doğan, T. (Ed.) (2017). Afetler, travmalar ve psikolojik yardım. Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Travmanın belirtileri ve travmanın etiyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 1͵2͵10͵11 1͵2
2 Bireysel ve büyük ölçekli travmaların neler olduğunu öğrenir. 1͵2͵10͵11͵12 1͵2
3 Travma sonrası psikolojik etkileri ayırt eder 1͵2͵3͵7͵8 1͵2
4 Afet sonrası aşamaları açıklar 12͵13 1͵2
5 Travma sonrası bozukluklara müdahale ile ilgili yaklaşımları öğrenir. 1͵2͵3͵5͵6 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 2 2
  98