İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

ÖYKÜ ALMA VE GÖRÜŞME BECERİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY314 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, ilkeleri etkili mülakat ve gözlem yapmak sunmak ve öğrencilerin klinik görüşme becerilerini geliştirmektir.
İçeriği Bu ders etkili görüşmenin ilkeleri, görüşme stratejileri, görüşme becerileri, etkili iletişim örüntüleri gibi konuların tartışılmasına yöneliktir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 etkili görüşme ve etkili iletişim kalıplarının prensiplerini tanımlar örneğin ilk görüşme gibi farklı durumlarda açık uçlu ve kapalı uçlu sorular
2 klinik görüşme stratejileri gibi klinik röportajda sorgulama stratejileri Liste gerekir , empati dahil, kullanmak
3 projeksiyon, yorumlama derinleşen feshi veya expedition
4 görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak
5 duygusal içeriği bilişsel içeriği karşılaştırma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 etkili iletişim yöntemleri klasik ders anlatma
2 etkili görüşme kuralları klasik ders anlatma
3 soru sorma stratejileri klasik ders anlatma
4 farklı vakalarda klinik görüşme teknikleri klasik ders anlatma
5 görüşme becerileri klasik ders anlatma
6 görüşme becerileri klasik ders anlatma
7 görüşme becerileri klasik ders anlatma
8 vize
9 bilişsel içeriği aktarmak klasik ders anlatma
10 etkili içeriği aktarmak klasik ders anlatma
11 özel toplumlarda görüşme stratejileri: çocuk ve ergenler klasik ders anlatma
12 özel toplumlarda görüşme stratejileri: agresif veya psikotik hastalar klasik ders anlatma
13 sunumlar klasik ders anlatma
14 sunumlar klasik ders anlatma
15 sunumlar klasik ders anlatma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Handbook of Counseling Psychology, Steven D. Brown, Robert W. Lent, 2000, 3rd edition, ISBN-10: 0471254584

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 etkili görüşme ve etkili iletişim kalıplarının prensiplerini tanımlar örneğin ilk görüşme gibi farklı durumlarda açık uçlu ve kapalı uçlu sorular 13 1͵2
2 klinik görüşme stratejileri gibi klinik röportajda sorgulama stratejileri Liste gerekir , empati dahil, kullanmak 13 1͵2
3 projeksiyon, yorumlama derinleşen feshi veya expedition 14 1͵2
4 görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak 14 1͵2
5 duygusal içeriği bilişsel içeriği karşılaştırma 14 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150