İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
KRİZE MÜDAHALE TEKNİKLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY320 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Feyruz Usluoğlu |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders ile öğrencilerin karşılaşabilecekleri kriz durumlarına ilişkin baş etme becerilerini geliştirmek ve teorik bilgiyi uygulamaya aktarabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Kriz yaşantıların birey üzerindeki psikolojik etkileri, boşanma, ölüm, doğal afetler, cinsel taciz ve şiddetin birey üzerindeki psikolojik etkileri, baş etmede kullanılan müdahale teknikleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Doğal afetler, intihar, şiddet, ani ölüm ve savaş koşulları gibi çeşitli kriz durumlarının ayırt edici niteliklerini tanımlar. |
2 | Olası kriz durumlarında müracaatçıların sorun ve ihtiyaçlarını belirler. |
3 | Krize müdahale becerilerine sahip olur. |
4 | riz koşulları altında çalışan profesyonel olarak kendi psikolojik ve duygusal tepkiilerinin farkına varır ve unlarla baş etme yolları geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Derse Genel Bir Giriş | ders anlatma ve sunum |
2 | Krize Müdahaleye Giriş: Kriz teorisi ve Krizin Tanımı | ders anlatma ve sunum |
3 | Krize Müdahale Model ve Teknikleri | ders anlatma ve sunum |
4 | Kriz Kurbanlarının Tepkileri | ders anlatma ve sunum |
5 | İntihar Değerlendirmesi | ders anlatma ve sunum |
6 | Çalışanların Krize Tepkileri | ders anlatma ve sunum |
7 | ARA SINAV | |
8 | Doğal Afetler ve Krize Müdahale | ders anlatma ve sunum |
9 | Bir Kriz Durumu Olarak Savaş | ders anlatma ve sunum |
10 | Bir Kriz Durumu Olarak Savaş | ders anlatma ve sunum |
11 | Okul Ortamında Krizler | ders anlatma ve sunum |
12 | Krize Kişisel ve Profesyonel Tepkiler | ders anlatma ve sunum |
13 | Kriz Durumlarını Analiz Etme: vaka inceleme | ders anlatma ve sunum |
14 | Kriz Durumlarını Analiz Etme: vaka inceleme | ders anlatma ve sunum |
15 | Kriz Durumlarını Analiz Etme: vaka inceleme | ders anlatma ve sunum |
16 | Son Sınav | ders anlatma ve sunum |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Aguilera, Donna, Crisis Intervention: Theory and Methodology, (6th ed.), St. Louis: C.V. Mosby Co., 1990 | ||
2 | Roberts, Albert, Crisis Intervention Handbook, Belmont, CA: Wadsworth, 1990 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Doğal afetler, intihar, şiddet, ani ölüm ve savaş koşulları gibi çeşitli kriz durumlarının ayırt edici niteliklerini tanımlar. | 1͵2͵12 | 1͵2 |
2 | Olası kriz durumlarında müracaatçıların sorun ve ihtiyaçlarını belirler. | 1͵2͵3͵9͵11 | 1͵2 |
3 | Krize müdahale becerilerine sahip olur. | 1͵2͵12͵13͵16 | 1͵2 |
4 | riz koşulları altında çalışan profesyonel olarak kendi psikolojik ve duygusal tepkiilerinin farkına varır ve unlarla baş etme yolları geliştirir. | 1͵2͵11͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
103 |