İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
KİŞİLİK KURAMLARI II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY212 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin temel amacı, kişilik kuramlarının temel ilkelerini kazanmaktır.
|
İçeriği |
Bu ders psikoanalitik, neoanalitik, öğrenme, eğilimsel ve humanist-varoluşçu olmak üzere temel kişilik modelleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Ders boyunca bu modeller ve yaklaşımlar, her bir yaklaşımı temsil eden kuramlar, her bir kuramın yöntemi ve araştırmaları incelenecektir. Bu derste davranışçı ve bilişsel kişilik kuramları, varoluşçu yaklaşım ve diğer çağdaş yaklaşımlar ele alınacaktır. Bunun yanı sıra, çeşitli kişilik kuramlarının ve görüşlerinin Camus’un “Yabancı” eserindeki ana kahramanı çözümlemekte nasıl kullanılacağı incelenecektir.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Kişilik kavramını açıklar ve kişiliği hakkında temel kavramlar, |
2 |
kişilik gelişimi açıklar, kişilik kuramlarının ilkeleri açıklar |
3 |
benzerlikleri açıklar ve kişilik teorileri farklılıklar |
4 |
kişilik teorileri ve danışmanlık alanında arasındaki ilişkiyi açıklar. |
5 |
kanıtları ölçmek, belirsizliği tolere etmek, etik davranmak ve psikolojiyi bir disiplin olarak destekleyen değerleri yansıtmak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Lesson plan, content, expected work from students, recommended books etc. |
Senkron ve Asenkron |
2 |
Behavioristic Perspectives |
Senkron ve Asenkron |
3 |
Behavioristic Perspectives cntd. |
Senkron ve Asenkron |
4 |
Cognitive Perspectives personality
Assessment of psychopathology and personality |
Senkron ve Asenkron |
5 |
Cognitive Perspectives cntd. therapies |
Senkron ve Asenkron |
6 |
Ara Sınav |
Senkron ve Asenkron |
7 |
Trait perspektifi |
Senkron ve Asenkron |
8 |
Trait perspektifi |
çevrimiçi |
9 |
Hümanist Perspektifler |
Senkron ve Asenkron |
10 |
Hümanist Perspektifler devam |
Senkron ve Asenkron |
11 |
Varoluş Perspektifleri |
Senkron ve Asenkron |
12 |
Varoluş Perspektifleri |
Senkron ve Asenkron |
13 |
Kişilik Tipleri ve Kişilik Değerlendirmesi |
Senkron ve Asenkron |
14 |
Final Sınavı |
çevrimiçi |
15 |
|
|
16 |
|
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Burger, J.M. Personality - 6th edition, Wadsworth Publishing, London, 2010
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Kişilik kavramını açıklar ve kişiliği hakkında temel kavramlar, |
1 |
1͵2 |
2 |
kişilik gelişimi açıklar, kişilik kuramlarının ilkeleri açıklar |
8 |
1͵2 |
3 |
benzerlikleri açıklar ve kişilik teorileri farklılıklar |
8 |
1͵2 |
4 |
kişilik teorileri ve danışmanlık alanında arasındaki ilişkiyi açıklar. |
9 |
1͵2 |
5 |
kanıtları ölçmek, belirsizliği tolere etmek, etik davranmak ve psikolojiyi bir disiplin olarak destekleyen değerleri yansıtmak
|
2 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |