İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DENEYSEL PSİKOLOJİ BİLİŞSEL SÜREÇLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY216 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Demet BUYURGAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Temel öğrenme bilişsel psikolojisi kavramlarını öğrenir, bellek ile ilgili kavramlara ve kuramlara hakim olur, belleğin temel işlevlerini, problem çözmeyi ve problem çözmenin önündeki bilişsel engelleri kavrar ve düşünme sürecini öğrenirler. |
İçeriği | Bilişsel psikolojinin tarihsel gelişimi, alanda yapılan ilk deneyler, zihin kavramının incelenmesi, bellek, gündelik bellek kavramı, Bilgi, Nesneler kategorilere nasıl yerleştirilir? Kavramaların Ağlarda Tasarımlanması, Nöronlar: Sinir Sisteminin Yapı taşları Kategoriler ve Beyin, İmgeleme ve Beyin, belleği iyileştirmek için İmgelemenin Kullanılması, Dil Nedir? Sözcükleri ve cümleleri anlamak, dili üretmek, Düşünme Problem Çözme, Problem Çözme Üzerine Çağdaş Araştırmalar, Problem Çözmede Anolojilerden Yararlanma, Uzmanlar Problemleri Nasıl Çözer, Problem Çözmede Anolojilerden Yararlanma, Uzmanlar Problemleri Nasıl Çözer, Düşünme Akıl Yürütme ve Kararlar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilişsel Psikoloji temel kavramlarını bilme |
2 | bellek kavramını açıklar |
3 | Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
4 | Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
5 | Dikkat, problem çözme ve imgeleme kavramlarını kuramsal desteklerle açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve giriş; Bilişsel Psikoloji, Zihnin İncelenmesi, araştırmalar | Senkron |
2 | Bilgi İşleme Kuramı | Senkron |
3 | Bellek | Senkron |
4 | Bellek | Senkron |
5 | Dikkat | Senkron |
6 | Flash Bellek | Senkron |
7 | Ara Sınav | Senkron |
8 | Gündelik Bellek | Çevrimiçi |
9 | Gündelik Bellek | Senkron |
10 | Düşünme Problem Çözme, Problem Çözme Üzerine Çağdaş Araştırmalar | Senkron |
11 | Bilgi; Kavramaların Ağlarda Tasarımlanması, Kategoriler ve Beyin | Senkron |
12 | Bilgi; Kavramaların Ağlarda Tasarımlanması, Kategoriler ve Beyin | Senkron |
13 | İmgeleme ve Beyin, belleği iyileştirmek için İmgelemenin Kullanılması | Senkron |
14 | İmgeleme ve Beyin, belleği iyileştirmek için İmgelemenin Kullanılması | Senkron |
15 | Final Sınavı | Çevrimiçi |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Goldstein, E.B. (2013). İstanbul: Kaknüs Yayınları | ||
2 | N. Çelen, Öğrenme Psikolojisi, İmge Kitabevi | ||
3 | J. Elliss , Öğrenme Psikolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel Psikoloji temel kavramlarını bilme | ||
2 | bellek kavramını açıklar | ||
3 | Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. | ||
4 | Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. | ||
5 | Dikkat, problem çözme ve imgeleme kavramlarını kuramsal desteklerle açıklar |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |