İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE III
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
FLE203 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Sena TEKELİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır.
İçeriği Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Introductory Lesson, Explaining the Syllabus and Worksheet 1 Senkron ve Asenkron
2 Unit 9-Cognitivism Senkron
3 Unit 10-Psychodynamic Psychology / Worksheet 2 Asenkron
4 Unit 11 Evolutionary Psychology Asenkron
5 Unit 12- Behavioral Genetics, Senkron
6 Unit 13 - Humanistic Psychology / Worksheet 3 Asenkron
7 Unit 14-Health Psychology Senkron ve Asenkron
8 midterm exam Written Exam/ Distance 30% Midterm + 10% Presentation and weekly homeworks
9 Unit 15-The Scientific Method Senkron
10 Unit 1-Developmental Psychology 1 Senkron
11 Unit 2 Developmental Psychology Asenkron
12 Unit 3-Cultural Pscyhology Asenkron
13 Presentations Senkron ve Asenkron
14 Presentations Senkron ve Asenkron
15 Son Sınav çevrimiçi
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Psychology, Timothy Gilliland, PsyD Jenny Dooley, Express Publishing, 2017

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ara Proje Ara Proje

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek 1͵2͵3
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek 1͵2͵3
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek 1͵2͵3
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak 1͵2͵3
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak 1͵2͵3
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 6 6
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  90