İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DENEYSEL PSİKOLOJİ : ÖĞRENME |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY205 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Demet BUYURGAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrenme sürecine ilişkin kuram ve kavramlar ile bunların farklı ortamlarda ki uygulamaları. |
İçeriği |
Bu ders, edimsel ve klasik koşullama süreçlerinin ilkelerinin, belirleyicilerinin ve bu alana ait güncel kuramsal yaklaşımlarla, güncel bulguları kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir. |
2 |
Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir. |
3 |
Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir. |
4 |
Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir. |
5 |
öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler |
klasik ders anlatma |
2 |
Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler |
klasik ders anlatma |
3 |
Öğrenme Kuramlarına giriş ve tarihsel süreç |
klasik ders anlatma |
4 |
Davranışçı öğrenme kuramı; klasik koşullanma |
klasik ders anlatma |
5 |
Davranışçı öğrenme kuramı; edimsel koşullanma |
klasik ders anlatma |
6 |
Davranışçı öğrenme kuramı; edimsel koşullanma |
klasik ders anlatma |
7 |
Vize |
|
8 |
Sosyal – Bilişsel Öğrenme Kuramı |
klasik ders anlatma |
9 |
Sosyal – Bilişsel Öğrenme Kuramı |
klasik ders anlatma |
10 |
Sosyal – Bilişsel Öğrenme Kuramı |
klasik ders anlatma |
11 |
Beyin Temelli Öğrenme |
klasik ders anlatma |
12 |
Bilgi İşleme Kuramı |
klasik ders anlatma |
13 |
Bilgi İşleme Kuramı |
klasik ders anlatma |
14 |
Final |
|
15 |
|
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Ders Kitabı: Öğrenme Psikolojisi; Ormrod E, |
|
|
2 |
Alıcı, T. (2010). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Palme Yayıncılık. |
|
|
3 |
Terry, W. S. (2011). Öğrenme ve Bellek (Çeviri Editörü, Banu Cangöz). Anı Yayıncılık. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir. |
|
|
2 |
Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir. |
|
|
3 |
Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir. |
|
|
4 |
Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir. |
|
|
5 |
öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir. |
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |