İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

DENEYSEL PSİKOLOJİ : ÖĞRENME
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY205 Güz 3 0 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Demet BUYURGAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrenme sürecine ilişkin kuram ve kavramlar ile bunların farklı ortamlarda ki uygulamaları.
İçeriği Bu ders, edimsel ve klasik koşullama süreçlerinin ilkelerinin, belirleyicilerinin ve bu alana ait güncel kuramsal yaklaşımlarla, güncel bulguları kapsamaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir.
2 Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir.
3 Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir.
4 Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir.
5 öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler klasik ders anlatma
2 Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler klasik ders anlatma
3 Öğrenme Kuramlarına giriş ve tarihsel süreç klasik ders anlatma
4 Davranışçı öğrenme kuramı; klasik koşullanma klasik ders anlatma
5 Davranışçı öğrenme kuramı; edimsel koşullanma klasik ders anlatma
6 Davranışçı öğrenme kuramı; edimsel koşullanma klasik ders anlatma
7 Vize
8 Sosyal – Bilişsel Öğrenme Kuramı klasik ders anlatma
9 Sosyal – Bilişsel Öğrenme Kuramı klasik ders anlatma
10 Sosyal – Bilişsel Öğrenme Kuramı klasik ders anlatma
11 Beyin Temelli Öğrenme klasik ders anlatma
12 Bilgi İşleme Kuramı klasik ders anlatma
13 Bilgi İşleme Kuramı klasik ders anlatma
14 Final
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders Kitabı: Öğrenme Psikolojisi; Ormrod E,
2 Alıcı, T. (2010). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Palme Yayıncılık.
3 Terry, W. S. (2011). Öğrenme ve Bellek (Çeviri Editörü, Banu Cangöz). Anı Yayıncılık.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir.
2 Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir.
3 Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir.
4 Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir.
5 öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir.
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150