İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DENEYSEL PSİKOLOJİ BİLİŞSEL SÜREÇLER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY216 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Uzm. Psikolog Demet Buyurgan |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Temel öğrenme bilişsel psikolojisi kavramlarını öğrenir, bellek ile ilgili kavramlara ve kuramlara hakim olur, belleğin temel işlevlerini, problem çözmeyi ve problem çözmenin önündeki bilişsel engelleri kavrar ve düşünme sürecini öğrenirler. |
İçeriği |
Temel bilişsel psikoloji kavramları, bellek, farklı bellek türleri, problem çözme ve düşünme süreçleri
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Bilişsel Psikoloji temel kavramlarını bilme |
2 |
Bilginin temeli |
3 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
4 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
5 |
Dikkat kavramı bütün bileşenleri ile açıklar |
6 |
Bellek kavramını ve ilgili kuramları açıklar |
7 |
Düşünme ve problem çözme arasındaki ilişkiyi ve engelleri kuramlardan destek alarak açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bilginin Temeli |
Klasik ders anlatma |
2 |
Bilgi İşleme Kuramı |
Klasik ders anlatma |
3 |
Bilgi İşleme Kuramı |
Klasik ders anlatma |
4 |
Bellek |
Klasik ders anlatma |
5 |
Bellek |
Klasik ders anlatma |
6 |
Dikkat |
Klasik ders anlatma |
7 |
Gündelik Bellek |
Klasik ders anlatma |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Flash bellek |
Klasik ders anlatma |
10 |
Olay Sonrası Yanıltıcı Bilgi |
Klasik ders anlatma |
11 |
Problem Çözme ve çözümün Önündeki Engeller |
Klasik ders anlatma |
12 |
Problem Çözme ve çözümün Önündeki Engeller |
Klasik ders anlatma |
13 |
Düşünme |
Klasik ders anlatma |
14 |
Düşünme |
Klasik ders anlatma |
15 |
Genel Tekrar |
Klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
1. Goldstein, E.B (2012). Bilişsel Psikoloji |
|
|
2 |
2. Solso, R. (2014). Bilişsel Psikoloji |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Bilişsel Psikoloji temel kavramlarını bilme |
12 |
1͵2 |
2 |
Bilginin temeli |
12 |
1͵2 |
3 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
6 |
1͵2 |
4 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
3 |
1͵2 |
5 |
Dikkat kavramı bütün bileşenleri ile açıklar |
3 |
1͵2 |
6 |
Bellek kavramını ve ilgili kuramları açıklar |
3 |
1͵2 |
7 |
Düşünme ve problem çözme arasındaki ilişkiyi ve engelleri kuramlardan destek alarak açıklar. |
4 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |