İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DANIŞMA PSİKOLOJİSİ I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY433 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın ORTAKALE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı; çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını ve teknikleri hakkında gene bilgi sahibi olmaktır. |
İçeriği | Psikolojik Danışma Yaklaşımlarına Giriş Psikolojik danışmada temel yaklaşımlar (Psikanalitik, davranışçı, bilişsel vb.) Psikolojik danışmada güncel yaklaşımlar (varoluşçu, gestalt, gerçeklik, transaksiyonel yaklaşım, birey merkezli yaklaşım, postmodern yaklaşımlar, aile sistemleri yaklaşımları) |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını bilir. |
2 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının temel kavramlarını ve tekniklerini bilir. |
3 | Psikolojik danışma yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir. |
4 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını karşılaştırır. |
5 | Yaklaşımların özelliklerini eleştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Psikolojik Danışma Nedir? | SENKRON VE ASENKRON |
2 | Etkili Psikolojik Danışmanların Özellikleri | SENKRON VE ASENKRON |
3 | Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri | SENKRON VE ASENKRON |
4 | "Psikolojik Danışma Müdahalelerini Seçme ve Uygulama " | SENKRON VE ASENKRON |
5 | Psikolojik Danışma Planlamasında Basamakların Kullanılması | SENKRON VE ASENKRON |
6 | Bağımlılık ve Büyüme | SENKRON VE ASENKRON |
7 | Danışma Sürecini Yapılandırmak | SENKRON VE ASENKRON |
8 | Arasınav | Online |
9 | Psikolojik Danışmanın Başlatılması | SENKRON VE ASENKRON |
10 | Terapötik İlişkiyi Oluştururken Karşılaşılan Sıkıntılar | SENKRON VE ASENKRON |
11 | " İç İletişim Kavramı ve İç İletişim Süreci " | SENKRON VE ASENKRON |
12 | Kendini Tanıma ve Kendini Tanımanın Boyutları | SENKRON VE ASENKRON |
13 | "Kendine Güven/Saygı (SELF - ESTEEM) Kendini Açma-Öz Anlatım (SELF-DISCLOSURE) Kendini Açmanın Temel Özellikleri Kendini Açmanın Olumlu ve Olumsuz Özellikleri " | SENKRON VE ASENKRON |
14 | Empatik İletişim | SENKRON VE ASENKRON |
15 | Empatik İletişim Süreci | SENKRON VE ASENKRON |
16 | Son Sınav | Online |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | "1-Professional Counselor: A process Guide to Helping : Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı : Harold Hackney ve Sherry Cormier 2-TEMEL PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ - Yardımcının El Kitabı Basic Counselling Skills A Helper’s Manual Richard Nelson-Jones 3- RASYONEL DUYGUCU DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMACISININ BİR KLAVUZU A PRACTITIONER'S GUİDE TO RATIONAL EMOTIVE BEHAVIOR THERAPY Raymond A. Digiuseppe - Kristene A. Doyle - Windy Dryden -Wouter Backx Editör ve Çeviren: Yrd. Doç. Dr. Murat Artıran 4-PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARINDA TEMEL KONULAR. Yenilenmiş İkinci Baskı. Key Issues for Counselling in Action. Second Edition. Windy Dryden ve Andrew Reeves. Çeviri Editörü: Füsun Akkoyun NOBEL 5- İLETİŞİM BECERİLERİ Anlamak-Anlatmak-Anlaşmak -Prof. Dr. Demet Gürüz -Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli © Copyright 2018, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞM ANLIK TİC. LTD. ŞTİ. SERTİFİKA NO.: 40340" |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının temel kavramlarını ve tekniklerini bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Psikolojik danışma yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
4 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını karşılaştırır. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Yaklaşımların özelliklerini eleştirir. |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 14 | 28 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 5 | 10 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |