# |
|
Program Çıktıları |
1 |
TYYÇ |
Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. |
- ►Beceri ►6-Lisans Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
|
2 |
TYYÇ |
Hemşirelik alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
- ►Bilgi ►6-Lisans Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
|
3 |
TYYÇ |
Doğru bilgi, teori, araştırma ve kanıta dayalı uygulamalar yapmak |
- ►Yet - Bağ ►6-Lisans Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
4 |
TYYÇ |
Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
- ►Beceri ►6-Lisans Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
|
5 |
TYYÇ |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
- ►Beceri ►6-Lisans Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
|
6 |
TYYÇ |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır. |
- ►Beceri ►6-Lisans Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
|
7 |
TYYÇ |
Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. |
- ►Yet - Alan ►6-Lisans Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
|
8 |
TYYÇ |
Kişisel ve mesleki etkinlik alanlarında eleştirel düşünme becerisini ve bilimsel problem çözme yaklaşımını kullanır |
- ►Yet - Bağ ►6-Lisans Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
|
9 |
TYYÇ |
Güvenli ve kaliteli bakımın desteklenmesi ve geliştirilmesinde örgütsel yapı ve sistemlere liderlik eder |
- ►Yet - İlet ►6-Lisans Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
10 |
TYYÇ |
Mesleki sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. |
- ►Yet - İlet ►6-Lisans Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
|
11 |
TYYÇ |
Yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanabilme |
- ►Yet - İlet ►6-Lisans Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
|
12 |
TYYÇ |
yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
- ►Yet - Öğr ►6-Lisans Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
|
13 |
TYYÇ |
Disiplinler arası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırmak. |
- ►Yet - İlet ►6-Lisans Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
- ►Yet - Alan ►6-Lisans Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
|
14 |
TYYÇ |
İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir. |
- ►Yet - İlet ►6-Lisans Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|