# |
|
Program Çıktıları |
1 |
TYYÇ |
Hastalara Psiko-sosyal yönden bir bütün olarak yaklaşma becerisi kazanabilme |
- ►Beceri ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
|
2 |
TYYÇ |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanabilme |
- ►Yet - Öğr ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
|
3 |
TYYÇ |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme |
- ►Beceri ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
|
4 |
TYYÇ |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrayıp tanımlayabilme |
- ►Yet - Bağ ►5-Ön Lisans Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
|
5 |
TYYÇ |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilme |
- ►Yet - İlet ►5-Ön Lisans Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
|
6 |
TYYÇ |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme |
- ►Yet - İlet ►5-Ön Lisans Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
|
7 |
TYYÇ |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme |
- ►Yet - Öğr ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
|
8 |
TYYÇ |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilme |
- ►Beceri ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
|
9 |
TYYÇ |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme |
- ►Yet - Alan ►5-Ön Lisans Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
|
10 |
TYYÇ |
Hastalara, hastalık çeşidine göre fizik tedavi uygulaması yapmak için ilgili aletleri hazırlayabilme |
- ►Beceri ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
|
11 |
TYYÇ |
Hastaya elektroterapi, fizyoterapist olmadığı durumlarda egzersiz ve rehabilitasyon gibi tedavi yöntemleri uygular, fizyoterapist olduğunda ise fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanının istemine göre uygun olarak fizyoterapist tarafından verilen görevleri yapabilme |
- ►Yet - Bağ ►5-Ön Lisans Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
12 |
TYYÇ |
Fiziksel ve fonksiyonel performans/kapasite, günlük yaşam aktiviteleri, ağrı, duyu, yardımcı araç-gereç, ortez-protezlere yönelik ölçme ve değerlendirme yöntemleri ışığında fizyoterapistin belirlediği rehabilitasyon programını uygulayabilme |
- ►Yet - Öğr ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
|
13 |
TYYÇ |
Tedaviye yönelik özel egzersiz ve eğitim programları hasta ve özürlü kişilere fizyoterapi rehabilitasyon hizmeti verebilme |
- ►Beceri ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
|
14 |
TYYÇ |
İnmeli hastalar için özel tedavi tekniklerini kullanabilme |
- ►Beceri ►5-Ön Lisans Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
|
15 |
TYYÇ |
İşlev yetersizliği giderilemeyen veya tümüyle yok olan organların desteklenmesi için takılan yardımcı cihazların (protez veya ortezlerin) kullanımını hastaya öğretebilme |
- ►Yet - İlet ►5-Ön Lisans Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
|
16 |
TYYÇ |
Disiplinler arası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırmak. |
- ►Yet - Alan ►5-Ön Lisans Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
|
17 |
TYYÇ |
İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir. |
- ►Yet - İlet ►5-Ön Lisans Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
|