Faculty Of Engıneerıng
Computer And Software Engıneerıng

# Programme Outcomes
1 NQF-HETR Have adequate knowledge in mathematics, science and computer engineering; apply this knowledge to solve problems in these fields.
  • ►Beceri ►6-Lisans Interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and proofs by using acquired advanced knowledge and skills within the field
2 NQF-HETR Identify, formulate and solve computer engineering problems using proper analysis-design and modeling methods.
  • ►Beceri ►52-Mühendislik Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular
  • ►Beceri ►48-Bilgisayar Bilişim ve / veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular
3 NQF-HETR Design a system, component or process, using modern methods under realistic constraints to meet the requirements,
  • ►Beceri ►52-Mühendislik Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar
4 NQF-HETR To have the ability to use information technology for Computer and Software engineering aplications effectively.
  • ►Yet - Öğr ►52-Mühendislik Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır
5 NQF-HETR Design project, conduct project, gather data, analyze, design, construct and interpret results.
  • ►Yet - Bağ ►6-Lisans Conduct studies at an advanced level in the field independently
  • ►Yet - Öğr ►52-Mühendislik Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular
6 NQF-HETR Work efficiently in disciplinary and multi-disciplinary teams, and individually.
  • ►Yet - Bağ ►6-Lisans Take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field
7 NQF-HETR Communicate effectively in Turkish and English, both oral and in written communications.
  • ►Yet - İlet ►52-Mühendislik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
  • ►Yet - İlet ►52-Mühendislik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır
8 NQF-HETR Recognition of the need for life long learning and an ability to apply acquired knowledge.
  • ►Yet - Öğr ►6-Lisans Develop positive attitude towards lifelong learning
  • ►Yet - Öğr ►52-Mühendislik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
  • ►Yet - Öğr ►52-Mühendislik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, teknoloji uygulamalarındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
9 NQF-HETR Recognition of professional and ethical responsibility.
  • ►Yet - Alan ►52-Mühendislik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
10 NQF-HETR Have business life practices; have awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
  • ►Yet - Alan ►52-Mühendislik Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir
11 NQF-HETR Ability to use computer engineering technics to solve global, social and environmental problems.
  • ►Yet - Alan ►6-Lisans Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security
  • ►Yet - Alan ►52-Mühendislik Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir
12 NQF-HETR Interdisciplinary studies and gain the ability to do research.
  • ►Yet - İlet ►6-Lisans Organize and implement project and activities for social environment with a sense of social responsibility
  • ►Yet - Alan ►6-Lisans Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security
13 NQF-HETR with all stakeholders within the organization which has the right to perform both verbal communication and the transfer of information both in writing and communication skills can manage.
  • ►Yet - İlet ►6-Lisans Inform people and institutions, transfer ideas and solution proposals to problems in written and orally on issues in the field