# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
2 |
Okulöncesi eğitim programlarında sanat ve resim etkinliklerinin konumunu analiz edebilir. |
3 |
Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarını tanıyarak bu resimleri bir dil ve tanı tekniği olarak analiz edebilir. |
4 |
Çocuk resimlerinin genel özelliklerini betimler. |
5 |
Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarının (karalama dönemi, şema öncesi dönem, şematik dönem, gerçekçilik dönemi ve görünürde doğalcılık dönemi) özelliklerini sayarak bu dönemler içindeki çocuk resimlerini değerlendirir. |
6 |
Okul öncesi sanat ve resim etkinliklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulanacağını gösterir |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Sanat eğitimine genel bir bakış; Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar (sanat, estetik, yaratıcılık); Sanat eğitiminin eğitim dizgesi içindeki yeri ve önemi; Sanat eğitiminin gerekliliği ; Sanat eğitiminin amaç ve işlevleri |
Anlatım,Gösterme |
2 |
Sanat eğitimi içinde görsel sanatlar öğretimi: Görsel sanatlar öğretiminin eğitim sistemi içindeki önemi, Görsel sanatlar öğretiminin amaç ve ilkeleri, Görsel sanatlar öğretiminin karşılaştığı sorunlar |
Anlatım,Gösterme |
3 |
Çocuk resimlerinin sanatsal gelişim basamakları: Karalama dönemi,Şema öncesi dönemİ, Şematik dönem, Gerçekçilik dönemi, Görünürde doğalcılık dönemi |
Anlatım,Gösterme |
4 |
Resimleriyle çocuğu tanıma teknikleri;Çocuk resimlerinin bir dil olarak algılanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar |
Anlatım,Gösterme |
5 |
Renk bilgisi(rengin oluşumu),Suluboya tekniği |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
6 |
Guaş boya tekniği |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
7 |
Pastel boya tekniği |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Monotipi baskı |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
10 |
Kolaj çalışması |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
11 |
Origami çalışması |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
12 |
Kil çalışması ile üç boyutlu çalışmalar |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
13 |
Vitray çalışması |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
14 |
Vitray çalışması |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
15 |
Parmak boya ve mum boya çalışmaları |
Anlatım. Gösterme, Uygulama |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
1͵4 |
1͵2 |
2 |
Okulöncesi eğitim programlarında sanat ve resim etkinliklerinin konumunu analiz edebilir. |
1͵2 |
1͵2 |
3 |
Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarını tanıyarak bu resimleri bir dil ve tanı tekniği olarak analiz edebilir. |
2͵3 |
1͵2 |
4 |
Çocuk resimlerinin genel özelliklerini betimler. |
2͵3 |
1͵2 |
5 |
Çocuk resimlerinin gelişim basamaklarının (karalama dönemi, şema öncesi dönem, şematik dönem, gerçekçilik dönemi ve görünürde doğalcılık dönemi) özelliklerini sayarak bu dönemler içindeki çocuk resimlerini değerlendirir. |
1͵2 |
1͵2 |
6 |
Okul öncesi sanat ve resim etkinliklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulanacağını gösterir |
1͵2͵3͵4 |
1͵2 |