Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP128 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr Gör Güzin AYAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | YOK |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Okul öncesi eğitim programlarının amaç ve özelliklerini, temel kavramlarını ve ilkelerini kazandırmak, erken çocukluk dönemi eğitim prgramlarının özellikleri ve programlar arasındaki farklılıklar ile ilgili bilgileri kazandırmak, okul öncesi eğitimde aile ve öğretmenin görev ve sorumlulukları ile ilgili bilgileri kazandırmak |
İçeriği | Dersin İçeriği okul öncesi eğitim programının tanımı, önemi, özellikleri; program geliştirme ilkeleri, okul öncesi eğitimde kalite ve meslek etiği, MEB okul öncesi eğitim programları, okul öncesi eğitimde yıllık plan ve günlük planlar, erken çocukluk döneminde yaygın olarak kullanılan eğitim programları: proje tabanlı öğrenme, montessori, high scope, reggio emilia; davranış yönetimi ve öğrenme süreci, yıılık ve günlük plan uygulaması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eğitimde farklı yöntem ve teknik kullanımının gerekliliği hakkında bilgi sahibidir. |
2 | Öğrenme kuramları açıklanabilir. |
3 | Çocukların öğrenim sürelerinin belirlenmesine destek olunacaktır. |
4 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak ve sınıf düzenini korumak uygulanabilecektir |
5 | Etkili öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımı uygulanacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yöntem ve Teknik kavramı | Sunum, Proje |
2 | Okul öncesi eğitimde aktif öğrenme, | Sunum, Proje |
3 | Drama ve müzik yöntemi | Sunum, Proje |
4 | soru cevap Yöntemi | Sunum, Proje |
5 | anlatım Yöntemi | Sunum, Proje |
6 | gösterim ve gösterip yaptırma yön. | Sunum, Proje |
7 | Ara Sınav | Çoktan Seçmeli |
8 | Problem çözme | Sunum, Proje |
9 | Beyin fırtınası yöntemi | Sunum, Proje |
10 | Örnek Olay yöntemi | Sunum, Proje |
11 | Hikayeleştirme yöntemi | Sunum, Proje |
12 | Proje yöntemi | Sunum, Proje |
13 | Genel tekrar( Örnekler ile) | Sunum, Proje |
14 | Genel tekrar( Örnekler ile) | Sunum, Proje |
15 | Son Sınav | Çoktan Seçmeli |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri Prof.Dr. Rengin ZEMBAT | ||
2 | Okul Öncesinde oyun Hedef Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde farklı yöntem ve teknik kullanımının gerekliliği hakkında bilgi sahibidir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Öğrenme kuramları açıklanabilir. | 1͵2͵12͵14 | 1͵2 |
3 | Çocukların öğrenim sürelerinin belirlenmesine destek olunacaktır. | 2͵3 | 1͵2 |
4 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak ve sınıf düzenini korumak uygulanabilecektir | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Etkili öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımı uygulanacaktır. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
136 |