Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ÇOCUK VE DRAMA I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
CGP229 |
Güz |
2 |
2 |
3 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr.Gör.merve koyuncu |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Program sonunda öğrenci; • Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirir. • Yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb. temel kavramları kazanır. • Dramayı uygularken sahip olunması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar. • Bireylerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur. |
İçeriği |
Dramanın sosyolojik, psikolojik boyutları, Dramanın tarihi ve eğitimde uygulamaları, Eğitimde drama, rol oynama ve doğaçlama terimlerini ve dramanın yaratıcılık ve iletişim kavramlarıyla ilişkisi, Drama uygulamaları ve farklı derslerin öğretiminde drama etkinliklerinden nasıl yararlanılacağı incelenecektir |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenciler, bir dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir. |
2 |
Öğrenciler, drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başlıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olacaklardır. |
3 |
Öğrenciler, drama ve tiyatro tekniklerini kullanabileceklerdir. |
4 |
Öğrenciler, hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebileceklerdir. |
5 |
Öğrenciler, kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Drama ile İlgili Kavramlar |
anlatım,tartışma |
2 |
Drama Kuram Ve Kuramcıları |
anlatım,tartışma |
3 |
Türkiyede Dramanın Tarihsel Gelişimi |
anlatım,tartışma, |
4 |
Dramada Uygulama Aşamaları |
anlatım,tartışma, |
5 |
Isınma-Hazırlık |
anlatım,tartışma, |
6 |
canlandırma |
anlatım,tartışma, |
7 |
Değerlendirme |
anlatım,tartışma, |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Dramada Oyun ve Oyunlaştırma |
anlatım,tartışma, |
10 |
Dramada Yapılandırma |
anlatım,tartışma, |
11 |
Drama Planlaması |
anlatım,tartışma, |
12 |
Okul Öncesinde Drama |
anlatım,tartışma, |
13 |
Okul Öncesinde Canlandırma |
anlatım,tartışma, |
14 |
Okul Öncesinde Masal Anlatımı ve Drama |
anlatım,tartışma, |
15 |
Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları |
anlatım,tartışma, |
16 |
Final sınavı |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Adigüzel, H.Ö., (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1995, Natürel Yayınları, Ankara. |
|
|
2 |
Köksal Akyol, (2018) Okul Öncesi Eğitimde Drama, Ankara, Hedef Yayıncılık |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenciler, bir dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir. |
1͵2 |
1͵2 |
2 |
Öğrenciler, drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başlıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olacaklardır. |
1͵2͵3 |
1͵2 |
3 |
Öğrenciler, drama ve tiyatro tekniklerini kullanabileceklerdir. |
1͵3 |
1͵2 |
4 |
Öğrenciler, hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebileceklerdir. |
2͵10 |
1͵2 |
5 |
Öğrenciler, kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
1͵12͵14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
1 |
4 |
4 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
90 |