Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ÇOCUKTA BESLENME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP126 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Kamuran ÖZTOP |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | YOK |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çocuk beslenmesini kavramak, beslenmeye ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirmek. |
İçeriği | Beslenme tanımı, beslenme ile ilgili temel kavramlar, besin öğeleri, çocuk beslenmesinin önemi, Gebelik döneminde beslenme, Emzirme döneminde beslenme, Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme, Anne sütü (0-6 ay), Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme, Tamamlayıcı beslenme (6-12 ay), Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme, çocukluk ve okul dönemi beslenme, çocuklarda beslenme sorunları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Yeterli ve dengeli beslenmenin önemini tanımlar. |
2 | Besin ögelerinin (karbonhidrat, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller, su) sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini tanımlar. |
3 | Yeterli ve dengeli beslenebilmek için çocukların alması gereken enerji ve besin öğesi miktarlarını belirler. |
4 | Çocuklarda görülen malnütrisyon (yetersiz beslenme) çeşitlerini ve nedenlerini açıklar. |
5 | Çocukların beslenme durumunu değerlendirir ve düzeltilmesi konusunda çözümler önerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | BESLENME NEDİR | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | BESLENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | BESLENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | BEBEK BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | BEBEK BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | ÇOCUK BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | ÇOCUK BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | ARA SINAV | - |
9 | OKUL BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | OKUL BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | OKUL BESLENMESİ | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | BESLENME SORUNLARI | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | BESLENME SORUNLARI | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | BESLENME SORUNLARI | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | BESLENME SORUNLARI | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav | - |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | CD, KİTAP, İNTERNET, İNTERNET DÖKÜMANLARI |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Yeterli ve dengeli beslenmenin önemini tanımlar. | 1͵2͵12 | 1͵2 |
2 | Besin ögelerinin (karbonhidrat, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller, su) sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini tanımlar. | 1͵2͵12 | 1͵2 |
3 | Yeterli ve dengeli beslenebilmek için çocukların alması gereken enerji ve besin öğesi miktarlarını belirler. | 1͵2͵12 | 1͵2 |
4 | Çocuklarda görülen malnütrisyon (yetersiz beslenme) çeşitlerini ve nedenlerini açıklar. | 1͵2͵12 | 1͵2 |
5 | Çocukların beslenme durumunu değerlendirir ve düzeltilmesi konusunda çözümler önerir. | 1͵2͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
88 |