Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP233 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Merve Koyuncu |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Var |
Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
2 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim İlgili kaynakların okunması. | anlatım,tartışma,sunum |
2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | anlatım,tartışma,sunum |
3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | anlatım,tartışma,sunum |
4 | Zeka geriligi | anlatım,tartışma,sunum |
5 | Öğrenme güçlükleri | anlatım,tartışma,sunum |
6 | Duygu ve davranış bozukluğu | anlatım,tartışma,sunum |
7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | anlatım,tartışma,sunum |
8 | Ara sınav | anlatım,tartışma,sunum |
9 | İşitme yetersizlikleri | anlatım,tartışma,sunum |
10 | Görme yetersizlikleri | anlatım,tartışma,sunum |
11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | anlatım,tartışma,sunum |
12 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | anlatım,tartışma,sunum |
13 | 2.Ara sınav/Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | anlatım,tartışma,sunum |
14 | Ailelerle birlikte çalışma | anlatım,tartışma,sunum |
15 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi | anlatım,tartışma,sunum |
16 | Son Sınav | anlatım,tartışma,sunum |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. | ||
2 | Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | 1͵9 | 1͵2 |
2 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. | 1͵9 | 1͵2 |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir | 6 | 1͵2 |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. | 4͵5͵8 | 1͵2 |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir. | 1͵5͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |