Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP231 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Güzin ÖZÇELİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir. |
İçeriği | Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi için konular(Betimleme, sıralama, sınıflandırma, örüntü, kıyaslama, eşitleme....) Matematik Etkinliği düzenlemedeki amaçlar. Sayısal etkinlikler Mantıksal düşünme etkinlikleri Erken çocukluk dönemi programında yer alan matematik kavramları Matematik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Okul Öncesi dönemde matematik eğitimi için uygulanacak konulara hakimdir.(betimleme, sıralama, sınıflama....) |
2 | Okul öncesi dönemde matematik eğitimi planlarken dikkat edilmesi gereken noktaları bilir. |
3 | matematik etkinliği düzenlemedeki amaçları bilir. |
4 | matematik etkinliğinde kullanılabilecek materyalleri bilir. |
5 | Mantıksal düşünme etkinliklerine hakimdir. (serileme, örüntüleme, ölçme, şekil etkinlikleri..) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemde matematik konuları(Betimleme, sıralama, sınıflama...) | anlatım, tartışma .sunum |
2 | matematik öğretmek için günlük olayları kullanmak | anlatım, tartışma .sunum |
3 | Matematik etkinlikleri düzenlemedeki amaçlar | anlatım, tartışma .sunum |
4 | Mantıksal düşünme etkinlikleri | anlatım, tartışma .sunum |
5 | Erken çocukluk dönemi programlarında yer alan matematik kavramları | anlatım, tartışma .sunum |
6 | Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme | anlatım, tartışma .sunum |
7 | Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme | anlatım, tartışma .sunum |
8 | Ara sınav | test |
9 | Matematik etkinlikleri düzenlemedeki amaç | anlatım, tartışma .sunum |
10 | Erken çocukluk Dönemi programlarında yer alan matematik kavramları | anlatım, tartışma .sunum |
11 | Matematik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller | anlatım, tartışma .sunum |
12 | Matematik öğretmek için günlük olayları kullanma | anlatım, tartışma .sunum |
13 | Tasarlanan matematik materyallerinin sunumu | anlatım, tartışma .sunum |
14 | Tasarlanan matematik materyallerinin sunumu | anlatım, tartışma .sunum |
15 | Tasarlanan matematik materyallerinin sunumu | anlatım, tartışma .sunum |
16 | Son Sınav | test |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Principles and Standards for School Mathematics. NCTM.2000. ? Charlesworth.R., Radeloff,J.D (1991). Experiences in Math for Young Children.Delmar Pub, Newyork. ? Susan,S.S(1996).Early Childhood Mathematics. Allyn and Bacon Pub,USA. ? Aktaş, A.Y(2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara. ? İlgili tez, makale ve araştırmalar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi dönemde matematik eğitimi için uygulanacak konulara hakimdir.(betimleme, sıralama, sınıflama....) | 1͵2 | 1͵2 |
2 | Okul öncesi dönemde matematik eğitimi planlarken dikkat edilmesi gereken noktaları bilir. | 2͵6 | 1͵2 |
3 | matematik etkinliği düzenlemedeki amaçları bilir. | 1͵10͵12 | 1͵2 |
4 | matematik etkinliğinde kullanılabilecek materyalleri bilir. | 1͵2 | 1͵2 |
5 | Mantıksal düşünme etkinliklerine hakimdir. (serileme, örüntüleme, ölçme, şekil etkinlikleri..) | 1͵6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 5 | 10 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 10 | 20 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |