Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP219 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Güzin ÖZÇELİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersle çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır |
İçeriği | Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimini kavrayabilme |
2 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramları açıklayabilme |
3 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini kavrayabilme |
4 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini kavrayabilme |
5 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkilerini açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar | anlatım, tartışma .sunum |
2 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar | anlatım, tartışma .sunum |
3 | Çocuk ruh sağlığı | anlatım, tartışma .sunum |
4 | Çocuk ruh sağlığına etki eden faktörler(Anne baba) | anlatım, tartışma .sunum |
5 | Çocuk ruh sağlığına etki eden faktörler(Kardeş ilişkileri) | anlatım, tartışma .sunum |
6 | Çocuk ruh sağlığına etki eden faktörler(Çevre) | anlatım, tartışma .sunum |
7 | Ruh sağlığı yerinde olan kişilerde aranacak özellikler | anlatım, tartışma .sunum |
8 | Ara sınav | |
9 | Bağlanma ve bağlanma bozuklukları | anlatım, tartışma .sunum |
10 | Bağlanma ve bağlanma bozuklukları | anlatım, tartışma .sunum |
11 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri | anlatım, tartışma .sunum |
12 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri | anlatım, tartışma .sunum |
13 | Çocukluk döneminde görülen ruhsal sorunlar | anlatım, tartışma .sunum |
14 | Çocukluk döneminde görülen ruhsal sorunlar | anlatım, tartışma .sunum |
15 | Çocuk İstismar ve ihmali | anlatım, tartışma .sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Her yönüyle okul öncesi eğitim Ruh Sağlığı Prof.Dr. Abide Güngör Aytar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimini kavrayabilme | 1͵2 | 1͵2 |
2 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramları açıklayabilme | 1͵2͵4 | 1͵2 |
3 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini kavrayabilme | 1͵2͵10 | 1͵2 |
4 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini kavrayabilme | 2͵10͵12 | 1͵2 |
5 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkilerini açıklayabilme | 1͵2 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 5 | 15 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 6 | 6 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 3 | 6 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
121 |