Meslek Yüksekokulu
Lojistik
Ders Bilgileri
SATINALMA TEKNİKLERİ VE TEDARİKÇİ YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
LOJ241 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Selami GEDİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste; satınalma ve tedarik ile ilgili stratejik konuların üzerinde durulması amaçlanmış olup, bu doğrultuda öğrencilere satınalma fonksiyonlarını, küresel kaynak alımı aktivitelerini, satınalma sistemlerini, satınalma sürecindeki potansiyel problemlerin çözümü ile en iyi tedarikçileri belirleme ve e-satınalma gibi tekniklerin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
İçeriği | Tedarik yönetiminin kapsamı ve amaçları, tedarik yapısı ve organizasyon, tedarik süreci değişkenleri: kalite, miktar, zaman, fiyat, tedarik kaynakları, tedarik yönetimi uygulamaları, tedarik sistemi, satınalma süreci ve satınalma modelleri, tedarikçi seçimi ve tedarikçilerin değerlendirilmesi, satınalma planları ve tedarik operasyonları, sipariş miktarı kararları ve tedarik- stok ilişkileri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tedarik yönetimin kapsamını ve amaçlarını açıklamak |
2 | Satınalma süreçlerini ve modellerini açıklamak |
3 | Satınalma sürecindeki kriterleri de göz önünde bulundurarak, en iyi tedarikçileri belirliyebilmek. |
4 | Satınalma sürecindeki potansiyel problemlerin çözümünü belirliyebilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tedarik Yönetiminin Kapsamı ve Amaçları | Sözlü Sunum |
2 | Tedarik Yapısı ve Organizasyon | Sözlü Sunum |
3 | Tedarik Süreci Değişkenleri : Kalite, Miktar, Zaman, Fiyat | Sözlü Sunum |
4 | Tedarik Süreci Değişkenleri : Kalite, Miktar, Zaman, Fiyat | Sözlü Sunum |
5 | Tedarik Kaynakları | Sözlü Sunum |
6 | Tedarik Yönetimi Uygulamaları | Sözlü Sunum |
7 | Tedarik Sistemi | Sözlü Sunum |
8 | Ara SInav | |
9 | Satınalma Süreci | Sözlü Sunum |
10 | Satınalma Modelleri | Sözlü Sunum |
11 | Tedarikçi Seçimi ve Tedarikçilerin Değerlendirilmesi | Sözlü Sunum |
12 | Satınalma Planları | Sözlü Sunum |
13 | Tedarik Operasyonları | Sözlü Sunum |
14 | Sipariş Miktarı Kararları | Sözlü Sunum |
15 | Tedarik- Stok İlişkileri | Sözlü Sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi | Beta Yayınevi | Murat Erdal |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tedarik yönetimin kapsamını ve amaçlarını açıklamak | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Satınalma süreçlerini ve modellerini açıklamak | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Satınalma sürecindeki kriterleri de göz önünde bulundurarak, en iyi tedarikçileri belirliyebilmek. | 2͵7 | 1͵2 |
4 | Satınalma sürecindeki potansiyel problemlerin çözümünü belirliyebilmek. | 5͵6͵8 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
71 |