Meslek Yüksekokulu
İlk Ve Acil Yardım

Ders Bilgileri

SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ VE AKREDİTASYON
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
OSD408 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Si.Şadi Anamurluoğlu
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
İçeriği Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, müşteri algıları, yapı, süreç ve sonuç ölçüleri, temel kalite iyileştirme araçları, kalite iyileştirme ekipleri, temel kalite iyileştirme modelleri, stratejik kalite yönetimi, dışsal kalite iyileştirme yöntemleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci; sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilecek, sürekli kalite iyileştirmenin önemini açıklayabilecek, müşteri algılarının neden ve nasıl ölçüleceğini bilecek, yapı, süreç ve sonuç ölçülerini ayırt edebilecek, temel kalite iyileştirme araçlarını kullanabilecek, kalite iyileştirme ekiplerinin nasıl çalıştığını belirtebilecek, temel kalite iyileştirme modellerini açıklayabilecektir.
2 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
3 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma.
4 Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamı anlatım,tartışma,sunum
2 Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi anlatım,tartışma,sunum
3 Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme anlatım,tartışma,sunum
4 Sürekli kalite iyileştirmenin ögeleri anlatım,tartışma,sunum
5 Müşteri odaklılık anlatım,tartışma,sunum
6 Kaizen anlatım,tartışma,sunum
7 Ara sınava hazırlık anlatım,tartışma,sunum
8 Ara sınav sınav
9 İstatistiksel yaklaşım anlatım,tartışma,sunum
10 Kalite iyileştirme araçları anlatım,tartışma,sunum
11 Tam katılım anlatım,tartışma,sunum
12 Liderlik anlatım,tartışma,sunum
13 Stratejik kalite yönetimi anlatım,tartışma,sunum
14 Dışsal kalite değerlendirme - Hasta güvenliği anlatım,tartışma,sunum
15 Final Sınavına Hazırlık anlatım,tartışma,sunum
16 Son Sınav sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Donald M. Berwick, A. Blanton Godfrey, and Jane Roessner. Curing Health Care. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1990
2 Ellen J. Gaucher, Richard J. Coffey. Total Quality in Healthcare. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1993

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bu dersin sonunda öğrenci; sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamını kavrayabilecek, sürekli kalite iyileştirmenin önemini açıklayabilecek, müşteri algılarının neden ve nasıl ölçüleceğini bilecek, yapı, süreç ve sonuç ölçülerini ayırt edebilecek, temel kalite iyileştirme araçlarını kullanabilecek, kalite iyileştirme ekiplerinin nasıl çalıştığını belirtebilecek, temel kalite iyileştirme modellerini açıklayabilecektir. 9͵10 1͵2
2 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. 9͵10 1͵2
3 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma. 9͵10 1͵2
4 Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. 9͵10 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 1 1
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  60