Meslek Yüksekokulu
İlk Ve Acil Yardım
Ders Bilgileri
TRAVMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
IAY213 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. Osman Cüneyt KUTLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Travma sonrası ortaya çıkan patolojik durumları anlama, anlamlandırma ve tedavi etme konusunda bilgi edinmek. |
İçeriği | Travmanın Tanımı ve Kapsamını, Travma Sonrası Stres Tepkilerini, Travmanın Bireyler ve Aileler Üzerindeki Etkilerini kapsayan bir derstir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Travma ve travmayla ilgili kavramları tanımlar. |
2 | Travma çeşitlerini sıralar. |
3 | Travmadan kaynaklanan hafıza kayıpları ile diğer hafıza kayıplarını ayırt eder. |
4 | Post travmatik stres bozukluklarıyla başa çıkmada kullanılacak terapi yöntemlerini açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | Sunum |
2 | Travmanın Tanımı Ve Kapsamı | Sunum |
3 | Travma Sonrası Stres Tepkileri | Sunum |
4 | Travmanın Bireyler Ve Aileler Üzerindeki Etkileri | Sunum |
5 | Kritik Olayları, Travmaları Ve Kayıpları Takip Eden Psikolojik Bilgilendirme | Sunum |
6 | Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerinin öğretilmesi | Sunum |
7 | Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanıma Ve Hafifletme | Sunum |
8 | Arasınav | yazılı sınav |
9 | Yas | Sunum |
10 | Başarılı Grup Müdahalesi İçin Uygun Ortamın Hazırlanması | Sunum |
11 | İyileşmenin Çerçevesi | Sunum |
12 | Uygulama Esasları | Sunum |
13 | Risk Altındaki Öğrencilerin Belirlenmesi | Sunum |
14 | Depremzede Öğrencilere Yönelik Sınıf İçi Psiko-Sosyal Müdahale | Sunum |
15 | Psiko-Sosyal Müdahale | Sunum |
16 | Son Sınav | yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001, (Yayımlanmamış Lisans Tezi),U.Ü.İ.F., Bursa-1997 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Travma ve travmayla ilgili kavramları tanımlar. | 8 | 1 |
2 | Travma çeşitlerini sıralar. | 11 | 1 |
3 | Travmadan kaynaklanan hafıza kayıpları ile diğer hafıza kayıplarını ayırt eder. | 4͵11͵13 | 2 |
4 | Post travmatik stres bozukluklarıyla başa çıkmada kullanılacak terapi yöntemlerini açıklar | 4͵6 | 2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 2 | 2 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
10 | Ödev | 1 | 6 | 6 |
11 | Ara Proje | 1 | 6 | 6 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |