Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Ders Bilgileri
ADLİ TIP | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
TGT218 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste, öğrencilere Adli Tıp Biliminden özellikle Ceza Hukuku alanında nasıl yararlanıldığı ve Adli Tıp Bilimi ile birtakım suçların nasıl aydınlatıldığı anlatılmaktadır. |
İçeriği | 1.Öğrencilere, cinayet ve şiddet olaylarının çözümünde nasıl, kim, nerede, ne zaman sorularının bilimsel cevaplarına ulaşmak için Adli Tıp alanında yararlanabilecekleri bilgi ve yöntemlerin tanıtılması. 2.İnsan hakları ihlalleri, çocuk istismarı, aile içi şiddet, cinsel suçlar, tıbbi uygulama hataları gibi olguların her geçen gün artışı karşısında multidisipliner çalışmanın öneminin kavranması. 3.Objektif ve kanıta dayalı olarak insan vücudunu ve insanla ilgili davranışların yarattığı sonuçları hukukun yargı aşamasında doğru ve bilgilenmiş olarak değerlendirilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Adli Tıp Kurumu'nun Ceza Hukuku'nun suç ile mücadele bölümü ve özellikle ispat konusu ile yakın ilişkisi |
2 | Kadına ve çocuğa yönelik şiddet, ölüm, asfiksi, yaralanma, zehirlenme, kazalar hakkında ipuçlarının ortaya çıkarılması |
3 | Tıbbi uygulama hataları anlaşılması |
4 | Tıbbi etik kurallarının benimsenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Adli Tıp Nedir? | Anlatım, tartışma |
2 | Adli Tıp Prosedürü | Anlatım, tartışma |
3 | Adli Tıp Muayenesi | Anlatım, tartışma |
4 | İnsan Hakları İhlalleri ve İşkence | Anlatım, tartışma |
5 | Tıbbi Uygulama Hataları | Anlatım, tartışma |
6 | Ölüm | Anlatım, tartışma |
7 | Asfiksi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Yaralar | Anlatım, tartışma |
10 | Ateşli Silah Yaraları | Anlatım, tartışma |
11 | Kazalar | Anlatım, tartışma |
12 | Olay Yeri İncelemesi | Anlatım, tartışma |
13 | Kitlesel Ölümler | Anlatım, tartışma |
14 | Zehirlenmeler | Anlatım, tartışma |
15 | Çocuk Hakları | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | KLİNİK ADLİ TIP/ADLİ TIP UYGULAMALARI, OĞUZ POLAT, SEÇKİN YAYINCILIK | ||
2 | KLİNİK ADLİ TIP/ADLİ TIP UYGULAMALARI, OĞUZ POLAT, SEÇKİN YAYINCILIK |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Adli Tıp Kurumu'nun Ceza Hukuku'nun suç ile mücadele bölümü ve özellikle ispat konusu ile yakın ilişkisi | 5͵7 | 1͵2 |
2 | Kadına ve çocuğa yönelik şiddet, ölüm, asfiksi, yaralanma, zehirlenme, kazalar hakkında ipuçlarının ortaya çıkarılması | 10͵11 | 1͵2 |
3 | Tıbbi uygulama hataları anlaşılması | 11͵12 | 1͵2 |
4 | Tıbbi etik kurallarının benimsenmesi | 8͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |