Meslek Yüksekokulu
Anestezi

Ders Bilgileri

HASTALIKLAR BİLGİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ANS211 Güz 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Tiinçe AKSAK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders, sağlığın geliştirilmesi, korunması, hastalıkları erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyon konusunda bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçeriği Ağrı, sıvı elektrolit denge ve dengesizlikleri, yaşlılık, endokrin sistem, nöroloji, kardiyovasküler sistem, üriner sistem, kas iskelet sistemi,kan hastalıkları

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve çözümsel düşünme yeteneği kazanır.
2 Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik yaklaşımları bilir.
3 Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve çözümsel düşünme yeteneği kazanır.
4 Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur
5 Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler,
6 Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, bu konularda eğitim yapabilme becerisi kazanır
7

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramlar, Sağlığın Değerlendirilmesi, anlatım, tartışma, soru cevap
2 Sıvı – elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, Asit baz dengesi ve dengesizlikleri, Şok ve hasta bakımı anlatım, tartışma, soru cevap,
3 Böbrek hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
4 Kalp hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
5 Solunum sistemi hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
6 Endokrin sistem hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
7 Nörolojik hastalıklar anlatım, tartışma, soru cevap,
8 Vize (Arasınav) yazılı sınav
9 Ağrılı hasta anlatım, tartışma, soru cevap,
10 Onkolojik hastalıklar anlatım, tartışma, soru cevap,
11 Kan hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
12 Sindirim sistemi hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
13 İmmün sistem hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
14 Eklem ve bağ dokusu hastalıkları anlatım, tartışma, soru cevap,
15 Yaşlılık anlatım, tartışma, soru cevap,
16 Son Sınav yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Akdemir Nuran, Birol Leman, “İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı” Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara , Eylül, 2004.
2 Karadakovan A., Arslan F.E., Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Nobel kitabevi,
3 Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi, İstanbul, 2009.
4 LeMone Priscilla, Burke, Karen M.,Clinical handbook for medical-surgical nursing : critical thinking in client care , 3 rd ed, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice-Hall, 2004.
5 Hogan Mary Ann, Medical-surgical nursing: reviews & rationales ,Upper Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, c2004.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve çözümsel düşünme yeteneği kazanır. 1͵3͵4͵12 1͵2
2 Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik yaklaşımları bilir. 2͵3͵4 1͵2
3 Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve çözümsel düşünme yeteneği kazanır. 6͵12 1͵2
4 Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur 4͵5͵9 1͵2
5 Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, 9͵10 1͵2
6 Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, bu konularda eğitim yapabilme becerisi kazanır 8͵9 1͵2
7 10͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 5 5
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 2 2
  60