Meslek Yüksekokulu
Anestezi

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ING101 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okutman Cansu Sayın Şahbudak
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Yabancı Dil olarak İngilizce bilgisini ve iletişimsel boyutta kullanabilme yeteneğini, Avrupa Dilleri ortak çerçeve programında A1 / A2 olarak gruplandırılan Elementary düzeyde ve B1 / B2 olarak gruplandırılan Intermediate düzeyde kullanabilecekleri seviyeye getirmektir. Temel dilbilgisi ve iletişim becerilerini günlük kullanmak
İçeriği Yabancı Dil I dersi kapsamında verilen İngilizce eğitimi, başlangıç düzeyinde ( beginner level) ve orta düzeyde ( elementary level) yeterli sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konuları uygulamaya dökülerek yürütülür. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde uygulamaya dökebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. Online ve interaktif aktivite ve diyaloglarla öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşama uyarlaması sağlanır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Dinleme becerisi doğrultusunda kelimeleri fark eder, onlara aşina olmaya başlar, yavaş ve anlaşılır konuşulduğunda konuşulanları anlar.
2 Okuma becerisiyle kolay cümleleri anlar.
3 Konuşma becerisi ile kolay cümleleri anlar,soru sorabilir ve cevap verir.
4 Yazma becerisiyle basit cümlelerle kendini tanıtabilir,kısa metinler yazabilir.
5 Günlük hayatta cümleleri kurabilecek duruma gelirler.
6 Dilbilgisinde zamanları öğrenir,zamanlar arasındaki farkları ayırt edebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nerelisin? merhaba ve güle güle demek, ülke ve milliyetler Anlatım,soru-yanıt
2 Kelime vurgusu, am -is - are kalıpları Anlatım,soru-yanıt
3 Günlük yaşam,günlük rutinlerle ilgili kelimeler Anlatım,soru-yanıt
4 Geniş zaman, sıklık zarfları, neden sonuç ve zıtlık bağlaçlarını öğrenmek Anlatım,soru-yanıt
5 Ne yapmayı seversin? telefonda konuşma Anlatım,soru-yanıt
6 Boş zaman aktiviteleri, geniş zamanla ilgili soru kalıplarını öğrenmek Anlatım,soru-yanıt
7 Aile ile tanışmak, aile üyeleri, öneride bulunma, vurgu yapılmayan kelimeler Anlatım,soru-yanıt
8 ara sınav yazılı sınav
9 Kasabanın dışında, kasabadaki yerleri sorma, yer yön tarifi yapma, yerler ve onların Türkçe karşılıkları Anlatım,soru-yanıt
10 A-an- the kalıpları, there is there are ( var yok kalıpları) Anlatım,soru-yanıt
11 Eve hoşgeldin, şu anda ne yapıyorsun? yardım isteme kabul etme, edatlar ve oda ve mobilyalar Anlatım,soru-yanıt
12 Şimdiki zaman Anlatım,soru-yanıt
13 can- can't ( yapabilmek, yapamamak) aylar ve tarihler Anlatım,soru-yanıt
14 İşimi seviyorum, meslekler Anlatım,soru-yanıt
15 Geniş zaman ve şimdiki zaman arasındaki farklar Anlatım,soru-yanıt
16 Son Sınav yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Using English Grammar (Betty AZAR), Inside And Out (Nesibe Sevgi ÖNDEŞ) Advanced English Practice( B.D. GRAVER), A Practical English Grammar(A.J. THOMSON, A.V. MARTINET), English Grammar(Yusuf BUZ), English Grammar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Dinleme becerisi doğrultusunda kelimeleri fark eder, onlara aşina olmaya başlar, yavaş ve anlaşılır konuşulduğunda konuşulanları anlar. 1 1͵2
2 Okuma becerisiyle kolay cümleleri anlar. 2 1͵2
3 Konuşma becerisi ile kolay cümleleri anlar,soru sorabilir ve cevap verir. 4 1͵2
4 Yazma becerisiyle basit cümlelerle kendini tanıtabilir,kısa metinler yazabilir. 3 1͵2
5 Günlük hayatta cümleleri kurabilecek duruma gelirler. 7 1͵2
6 Dilbilgisinde zamanları öğrenir,zamanlar arasındaki farkları ayırt edebilirler. 6͵8 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 3 3
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 3 3
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
16 Son Sınav 1 3 3
  90