Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri
Ders Bilgileri
DEZENFEKSİYON, ASEPSİ, ANTİSEPSİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
AMH235 |
Güz |
2 |
0 |
2 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
ÖĞR. GÖR. DEMET ÖZER |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin ;dezenfeksiyon kavramını anlaması, sterilizasyon-dezenfeksiyon farkına kavraması, dezenfektanları ve etki mekanizmasını öğrenmesi, asepsi ve antisepsiyi öğrenip mesleki açıdan kullanabilecek duruma gelmesidir. |
İçeriği |
TEMİZ KİRLİ DEZENFEKSİYON KAVRAMLARI
DEZENFEKSİYON DÜZEYLERİ
DEZENFEKTANLAR
DEZENFEKTANLARIN ETKİ MEKANİZMASI
HASTANEDE KULLANILAN DEZENFEKTANLAR ASEPSİ-TIBBİ ASEPSİ-CERRAHİ ASEPSİ
ANTİSEPTİKLER
CERRAHİ İŞLEM ÖNCESİ ANTİSEPSİ
YARA BAKIMI ANTİSEPSİ
HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA-İZOLASYON İŞARETLERİ VE ANLAMLAR
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
ÖĞRENCİ DEZENFEKSİYON KAVRAMINI BİLİR |
2 |
STERİLİZASYONLA DEZENFEKSİYON ARASINDAKİ FARKI BİLİR VE DURUMA UYGUN OLARAK SEÇER |
3 |
DEZENFEKTANLARIN ETKİ MEKANIZMASINI BİLİR VE UYGUN OLANI KULLANIR |
4 |
CERRAHİ İLEM ÖNCESİ ANTİSEPSİYİ SAĞLAR |
5 |
TIBBİ-CERRAHİ ASEPSİYİ BİLİĞR VE UYGULAR |
6 |
HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA YOLLARINI VE İZOLASYON İŞATERLERİNİ TANIR, DURUMA UYGUN KULLANIR |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
TEMİZ KİRLİ DEZENFEKSİYON KAVRAMLARI
|
|
2 |
DEZENFEKSİYON DÜZEYLERİ
|
|
3 |
DEZENFEKTANLAR
|
|
4 |
DEZENFEKTANLAR
|
|
5 |
DEZENFEKTANLARIN ETKİ MEKANİZMASI
|
|
6 |
HASTANEDE KULLANILAN DEZENFEKTANLAR
|
|
7 |
GENEL KONU TEKRAR
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
ASEPSİ-TIBBİ ASEPSİ-CERRAHİ ASEPSİ
|
|
10 |
ANTİSEPTİKLER
|
|
11 |
CERRAHİ İŞLEM ÖNCESİ ANTİSEPSİ
|
|
12 |
YARA BAKIMI ANTİSEPSİ
|
|
13 |
HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA-İZOLASYON İŞARETLERİ VE ANLAMLAR
|
|
14 |
HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA-İZOLASYON İŞARETLERİ VE ANLAMLAR
|
|
15 |
ASEPTİK TEKNİĞİN TEMEL NOKTALARI
|
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Dezenfeksiyon Antisepsi Sterilizasyon Rehber Kitabı
|
|
|
2 |
"Antisepsi Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon, Ahmet Başustaoğlu, Dürdal Us
"
|
|
|
3 |
Sterilizasyona giriş-MEGEP
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
ÖĞRENCİ DEZENFEKSİYON KAVRAMINI BİLİR |
1͵3͵4͵5͵7͵9͵13 |
1 |
2 |
STERİLİZASYONLA DEZENFEKSİYON ARASINDAKİ FARKI BİLİR VE DURUMA UYGUN OLARAK SEÇER |
3͵5͵12͵13 |
1 |
3 |
DEZENFEKTANLARIN ETKİ MEKANIZMASINI BİLİR VE UYGUN OLANI KULLANIR |
5͵7͵9 |
1͵2 |
4 |
CERRAHİ İLEM ÖNCESİ ANTİSEPSİYİ SAĞLAR |
1͵3͵5͵10 |
1͵2 |
5 |
TIBBİ-CERRAHİ ASEPSİYİ BİLİĞR VE UYGULAR |
2͵3͵4͵5 |
1͵2 |
6 |
HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA YOLLARINI VE İZOLASYON İŞATERLERİNİ TANIR, DURUMA UYGUN KULLANIR |
3͵5͵7͵9͵13͵14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
14 |
2 |
28 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
14 |
2 |
28 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
102 |