Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri
Ders Bilgileri
BULAŞICI HASTALIKLAR |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
AMH229 |
Güz |
2 |
0 |
2 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
ÖĞR. GÖR. MEHTAP BUĞDAYCI |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrenci bulaşıcı hastalıkları, bulaş yollarını ve korunma yönyemlerini yeterli düzeyde bilecek ve hayatı içinde uygulayabilecektir. |
İçeriği |
bulaşıcı hastalıklar, viral hastalıklar, bakteriyel hastalıklar, bağışıklık, epidemi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
bulaşıcı hastalıkları sınıflara ayırıp sayabilir |
2 |
viral,bakteriyel ve parazital hastakıklara örnek verebilir |
3 |
bağışıklığı açıklayabilir |
4 |
toplum bağışıklığı ve epidemiyi ifade eder |
5 |
bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını ifade edbilir |
6 |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bulaşıcı hastalıklara yol açan etmenler, genel bilgiler |
|
2 |
Hastane enfeksiyonları |
|
3 |
Viral hastalıklar |
|
4 |
Bakteriyel hastalıkları |
|
5 |
Paraziter hastalıklar |
|
6 |
Hastalıkların bulaşma yollarına yönelik önlemler |
|
7 |
Bağışıklık |
|
8 |
ara sınav |
|
9 |
Bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklar |
|
10 |
Toplum bağışıklığı ve epidemi |
|
11 |
Bulaşıcı hastalıkların görülmesini etkileyen etmenler |
|
12 |
Toplum nüfus yoğunluğunun bulaşıcı hastalıklara etkisi |
|
13 |
Salğında araştırmanın önemi |
|
14 |
Sunum ödevleri |
|
15 |
Sunum ödevleri |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
bilimsel makale ve yayınlar |
|
|
2 |
1.Görak G, Savaşer S, Yıldız S. Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2011.
|
|
|
3 |
2. Çağatay Güler, Levent Akın ( Ed.) Halk Sağlığı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2016
|
|
|
4 |
. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
bulaşıcı hastalıkları sınıflara ayırıp sayabilir |
3͵6͵11͵13 |
1 |
2 |
viral,bakteriyel ve parazital hastakıklara örnek verebilir |
5͵7͵9͵13 |
1 |
3 |
bağışıklığı açıklayabilir |
1͵3͵5 |
1͵2 |
4 |
toplum bağışıklığı ve epidemiyi ifade eder |
1͵3͵5 |
1 |
5 |
bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını ifade edbilir |
5 |
1͵2 |
6 |
|
|
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
14 |
5 |
70 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
10 |
2 |
20 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
2 |
1 |
2 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
125 |