Meslek Yüksekokulu
Ameliyathane Hizmetleri
Ders Bilgileri
HASTA GÜVENLİĞİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
AMH239 |
Güz |
2 |
0 |
2 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
ÖĞR. GÖR. MEHTAP BUĞDAYCI |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Hasta Güvenliği dersinin amacı, hemşirelik öğrencilerinin sağlık hizmetine bağlı hataların önlenmesi ve sağlık hizmetine bağlı hataların neden olduğu yaralanmaların ortadan kaldırılması veya azaltılması anlamına gelen hasta güvenliği konusunda bilgi ve güvenli hasta bakımı verme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. |
İçeriği |
HASTA GÜVENLİĞİ, İLAÇ HATALARI, HATALARIN ÖNLENMESİ |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
HASTA GÜVENLİĞİ KRİTERLERİNİ BİLECEK VE UYGULAYACAK |
2 |
İLAÇ, TRANSFÜZYON, CERRAHİ HATALRINI BİLECEK VE ÖNLEM ALACAK |
3 |
SBAR TEKNİĞİ |
4 |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Hasta Güvenliği
|
|
2 |
ilaç hatalarının önlenmesi
|
|
3 |
Kan ve kan ürünleri transfüzyon hatalarının önlenmesi
|
|
4 |
Enfeksiyon hatalarının önlenmesi
|
|
5 |
Cerrahi hatalarının önlenmesi
|
|
6 |
Düşmelerin önlenmesi
|
|
7 |
Bebek çocuk kaçırma ve bebeklerin yanlış aileye verilmelerinin önlenmesi.
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Kısıtlamalara bağlı ciddi yaralanma ve ölümlerin önlenmesi
|
|
10 |
İntiharların önlenmesi
|
|
11 |
Çalışan ve hasta güvenliğinde olay bildirimleri ve analiz teknikleri
|
|
12 |
Tedavilerin geciktirilmesine ve ertelenmesine bağlı hataların önlenmesi
|
|
13 |
SBAR tekniği ile hataların önlenmesi
|
|
14 |
Sunum ödevi
|
|
15 |
Sunum ödevi
|
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
1.Joint Commission Kalite ve Hasta Güvenliği Bülteni
|
|
|
2 |
2.Soule BM, Memish ZA, Malani PN. Best Practices in Infection Prevention and Control: An International Perspective, Second Edition, a copublication of Joint Commission International and the Society for Healthcare Epidemiology of America (SHEA), 2012.
|
|
|
3 |
3.Sağlık Bakanlığı yayınları
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
HASTA GÜVENLİĞİ KRİTERLERİNİ BİLECEK VE UYGULAYACAK |
5͵7͵9͵13 |
1 |
2 |
İLAÇ, TRANSFÜZYON, CERRAHİ HATALRINI BİLECEK VE ÖNLEM ALACAK |
5͵7͵9͵13 |
1͵2 |
3 |
SBAR TEKNİĞİ |
5͵13 |
1͵2 |
4 |
|
|
2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
14 |
1 |
14 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
10 |
2 |
20 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
92 |