Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYO
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF242 Bahar 2 2 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör.Orhan KARAKAPLAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı "Tasarım, kompozisyon ve anlatım teknikleri açısından bilgilendirerek, tasarlama gücünü ve yaratıcı yönlerini geliştirmek amacıyla simgesel ve kavramsal grafik tasarımlarını stüdyo ortamına taşıma çalışmaları yapmak. "
İçeriği Beceri ve tasarım-inşa sürecinde öğrenilen tasarım derslerini öğrencilerin bilgi yetisi ile birleştirerek, bazı teknik ekipmanlarla işlevsel bir yapı oluşturmak.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Görsel iletişimin temel elemanlarını kullanabilme
2 Kavramları görselleştirebilme yeteneği
3 Farklı sunum alanlarına özgü çözüm üretebilme
4 Tasarım sürecinde kavramları somut hale getirecek kompleks etkileşimli tasarlama sürecini planlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Afiş, reklam vb. görsel metinlerin üretimindeki amaç. Anlatım, görsel sunum
2 Afiş, reklam vb. görsel metinlerin üretimindeki amaç. Anlatım, görsel sunum
3 Afiş, logo, reklam filmi gibi metinlerde dil. Anlatım, görsel sunum
4 Afiş, logo, reklam filmi gibi metinlerde dil. Anlatım, görsel sunum
5 Stüdyo projesi analiz,tartışma,sunum
6 Stüdyo projesi analiz ve tartışma analiz,tartışma,sunum
7 Stüdyo projesi analiz ve tartışma analiz,tartışma,sunum
8 ara sınav Proje teslim
9 İleti alımlayıcısı ile ürün tüketicisi arasındaki ilişki ve bu çerçevede reklamın hedefi. Anlatım, görsel sunum
10 İleti alımlayıcısı ile ürün tüketicisi arasındaki ilişki ve bu çerçevede reklamın hedefi. Anlatım, görsel sunum
11 Görüntü ile (varsa) sözün birlikteliğinde gözetilmesi gereken noktalar. Anlatım, görsel sunum
12 Görüntü ile (varsa) sözün birlikteliğinde gözetilmesi gereken noktalar. Anlatım, görsel sunum
13 Stüdyo projesi Analiz,tartışma,sunum
14 Stüdyo projesi analiz ve tartışma Analiz,tartışma,sunum
15 Stüdyo projesi analiz ve tartışma Analiz,tartışma,sunum
16 Son Sınav Proje teslim

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Judith Williamson, Ütopya Yayınevi / Medya-İletişim Dizisi.
2 Kendini Yaratan İnsnan, Gordon Childe, Varlık Yayınları.
3 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost yayınevi.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Görsel iletişimin temel elemanlarını kullanabilme 1͵2͵3͵4͵12 1͵2
2 Kavramları görselleştirebilme yeteneği 1͵2͵3͵4͵12 1͵2
3 Farklı sunum alanlarına özgü çözüm üretebilme 1͵2͵3͵4͵12 1͵2
4 Tasarım sürecinde kavramları somut hale getirecek kompleks etkileşimli tasarlama sürecini planlayabilir. 1͵2͵3͵4͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 1 2 2
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
16 Son Sınav 1 1 1
  123