Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
3D TASARIM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
GRF250 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Dilek TOKÇU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | 3 boyutlu tasarım mantığının; ışık, gölge, malzeme ve hareket bilgisiyle anlatılması. 3 boyutlu grafik tasarımlarıyla 2 boyutlu grafik tasarımlarının harmanlanarak daha etkili, dikkat çekici görsellerin tasarlanması ve bu görsellerin grafik animasyonla hareketlendirilmesi amaçlanmıştır. |
İçeriği | 3 boyutlu temel çizim, 3 boyutlu tasarım, 3 boyutlu tasarım ile 2 boyutlu tasarımın birleştirilmesi, 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu programa atılması, ışık-gölge anlatımı, malzeme-hareket anlatımı. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | 3D Tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. |
2 | Modelleme ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
3 | Modelleme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
4 | Çalışmaları yürütürken arkadaşlarıyla iletişim kurar |
5 | 3D tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 3D max programının öğretilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
2 | 3D max programının öğretilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
3 | 3D max programının öğretilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
4 | 3D max programının öğretilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
5 | Basit obje çizimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
6 | Basit obje çizimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
7 | Gshapeseometrik şekillerim 3 boyutlu çizimi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mekan çizimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
10 | Mekan çizimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
11 | Stand tasarımları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
12 | Stand tasarımları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
13 | 3D animasyon çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
14 | 3D animasyon çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
15 | 3D animasyon çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 3ds Max 2011 İle Görselleştirme, Emrah Çelik 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme, Nezih Kanbur, | ||
2 | 3D Studio Max 2017, Canan Bayraktar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | 3D Tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. | 1͵6 | 1͵2 |
2 | Modelleme ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | 3͵5͵6 | 1͵2 |
3 | Modelleme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 9͵14 | 1͵2 |
4 | Çalışmaları yürütürken arkadaşlarıyla iletişim kurar | 8͵12 | 1͵2 |
5 | 3D tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 12͵14͵15 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 2 | 4 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
65 |