Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr.Gör. Orhan KARAKAPLAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklamlar, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini kavratmaktır. |
İçeriği |
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci, reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri, reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 |
Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 |
Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 |
Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 |
Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 |
Kampanya stratejisinin saptanması |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 |
Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 |
Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 |
Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 |
Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 |
Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 |
Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu). |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 |
Uluslararası reklam uygulama esasları |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 |
Son Sınav |
|