Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

REKLAM STRATEJİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF216 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Orhan KARAKAPLAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklamlar, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini kavratmaktır.
İçeriği Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci, reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri, reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tanım olarak reklamı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihini, reklamın amaçlarını, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisini, reklamın ekonomik ve toplumsal etkilerini bilir.
2 Reklamın fonksiyonlarını, reklamın sınıflandırılmasını (türleri), reklamın yararlarını, reklam sürecini bilir.
3 Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmaları ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapabilir.
4 Uluslararası reklam uygulama esaslarını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Kampanya stratejisinin saptanması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara sınav
9 Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu). Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Uluslararası reklam uygulama esasları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Kaynak Tarama, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tayfur, Gıyasettin. REKLAMCILIK, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti., 2008, Ankara
2 C. Book, Albert. REKLAMCILIKTA METİN VE TASLAĞIN İLKELERİ, Yayınevi Reklam ve Organizasyon Hizmetleri Ltd. Şti., 1998, İstanbul

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tanım olarak reklamı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihini, reklamın amaçlarını, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisini, reklamın ekonomik ve toplumsal etkilerini bilir. 1͵2͵3͵7͵12͵13 1͵2
2 Reklamın fonksiyonlarını, reklamın sınıflandırılmasını (türleri), reklamın yararlarını, reklam sürecini bilir. 1͵2͵3͵7͵12͵13 1͵2
3 Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmaları ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapabilir. 1͵2͵3͵7͵12͵13 1͵2
4 Uluslararası reklam uygulama esaslarını bilir. 1͵2͵3͵7͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 2 2
  62