Meslek Yüksekokulu
Adalet

Ders Bilgileri

HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ADL229 Güz 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) ÖĞR.GÖR.HAVİN ÖNER GÖREN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Halkla ilişkilere dair genel bir bakış açısı kazanma. Kuruma ve hedef kitleye yönelik iletişim sorunlarını tanımlayıp çözüm üretebilme. Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine ilişkin bilgi kazanma. Halkla ilişkilerin yönetimsel işlevlerini anlama.
İçeriği Halkla ilişkilere dair genel bir bakış açısı kazanma. Kuruma ve hedef kitleye yönelik iletişim sorunlarını tanımlayıp çözüm üretebilme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Halkla ilişkilere dair genel bir bakış açısı kazanma.
2 Kuruma ve hedef kitleye yönelik iletişim sorunlarını tanımlayıp çözüm üretebilme.
3 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine ilişkin bilgi kazanma.
4 Halkla ilişkilerin yönetimsel işlevlerini anlama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerde temel faaliyet alanları. Anlatım, tartışma
2 Halkla ilişkilerin Türkiye ve dünyada tarihi. Anlatım, tartışma
3 Halka ilişkilerin ilişkide olduğu alanlar (iletişim, pazarlama, reklamcılık, yönetim) Anlatım, tartışma
4 Temel halkla ilişkiler modelleri. Anlatım, tartışma
5 Halkla ilişkiler çalışmalarında tanıma ve tanıtma. Anlatım, tartışma
6 Halkla ilişkilerde iki yön: kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler. Anlatım, tartışma
7 Halkla ilişkilerde hedef kitle ve önemi. Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Halkla ilişkilerde temel kampanya süreci. Anlatım, tartışma
10 Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar (yazılı araçlar, yayın araçlar). Anlatım, tartışma
11 Halkla ilişkilerde organizasyon: halkla ilişkiler departmanları Anlatım, tartışma
12 Halkla ilişkiler ajansları ve yapıları. Anlatım, tartışma
13 Halkla ilişkilerde ölçümleme ve değerlendirme. Anlatım, tartışma
14 Halkla ilişkilerde ölçümleme ve değerlendirme. Anlatım, tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ayla Okay, Aydemir Okay Halkla ilişkiler Stratejileri

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Halkla ilişkilere dair genel bir bakış açısı kazanma. 1͵10͵12 1͵2
2 Kuruma ve hedef kitleye yönelik iletişim sorunlarını tanımlayıp çözüm üretebilme. 1͵9͵14 1͵2
3 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine ilişkin bilgi kazanma. 1͵4͵11 1͵2
4 Halkla ilişkilerin yönetimsel işlevlerini anlama. 7͵8͵10͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  60