Meslek Yüksekokulu
Ağız Ve Diş Sağlığı
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ING101 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | hiç |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Selcen ERTEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | hiç |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Yabancı Dil olarak İngilizce bilgisini ve iletişimsel boyutta kullanabilme yeteneğini, Avrupa Dilleri ortak çerçeve programında A1 / A2 olarak gruplandırılan Elementary düzeyde ve B1 / B2 olarak gruplandırılan Intermediate düzeyde kullanabilecekleri seviyeye getirmektir. Temel dilbilgisi ve iletişim becerilerini günlük kullanmak |
İçeriği | Yabancı Dil I dersi kapsamında verilen İngilizce eğitimi, başlangıç düzeyinde ( beginner level) ve orta düzeyde ( elementary level) yeterli sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konuları uygulamaya dökülerek yürütülür. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde uygulamaya dökebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. Online ve interaktif aktivite ve diyaloglarla öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşama uyarlaması sağlanır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Dinleme becerisi doğrultusunda kelimeleri fark eder, onlara aşina olmaya başlar, yavaş ve anlaşılır konuşulduğunda konuşulanları anlar. |
2 | Okuma becerisiyle kolay cümleleri anlar. |
3 | Konuşma becerisi ile kolay cümleleri anlar,soru sorabilir ve cevap verir. |
4 | Yazma becerisiyle basit cümlelerle kendini tanıtabilir,kısa metinler yazabilir. |
5 | Günlük hayatta cümleleri kurabilecek duruma gelirler. |
6 | Dilbilgisinde zamanları öğrenir,zamanlar arasındaki farkları ayırt edebilirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Nerelisin? merhaba ve güle güle demek, ülke ve milliyetler | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Kelime vurgusu, am -is - are kalıpları | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Günlük yaşam,günlük rutinlerle ilgili kelimeler | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Geniş zaman, sıklık zarfları, neden sonuç ve zıtlık bağlaçlarını öğrenmek | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Ne yapmayı seversin? telefonda konuşma | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Boş zaman aktiviteleri, geniş zamanla ilgili soru kalıplarını öğrenmek | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Aile ile tanışmak, aile üyeleri, öneride bulunma, vurgu yapılmayan kelimeler | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Sahiplik kalıpları, az ve çok kavramları | |
9 | Kasabanın dışında, kasabadaki yerleri sorma, yer yön tarifi yapma, yerler ve onların Türkçe karşılıkları | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | A-an- the kalıpları, there is there are ( var yok kalıpları) | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Eve hoşgeldin, şu anda ne yapıyorsun? yardım isteme kabul etme, edatlar ve oda ve mobilyalar | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Şimdiki zaman | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | can- can't ( yapabilmek, yapamamak) aylar ve tarihler | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | İşimi seviyorum, meslekler | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Geniş zaman ve şimdiki zaman arasındaki farklar | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Using English Grammar (Betty AZAR), Inside And Out (Nesibe Sevgi ÖNDEŞ) Advanced English Practice( B.D. GRAVER), A Practical English Grammar(A.J. THOMSON, A.V. MARTINET), English Grammar(Yusuf BUZ), English Grammar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Dinleme becerisi doğrultusunda kelimeleri fark eder, onlara aşina olmaya başlar, yavaş ve anlaşılır konuşulduğunda konuşulanları anlar. | 1 | 1͵2 |
2 | Okuma becerisiyle kolay cümleleri anlar. | 2 | 1͵2 |
3 | Konuşma becerisi ile kolay cümleleri anlar,soru sorabilir ve cevap verir. | 4 | 1͵2 |
4 | Yazma becerisiyle basit cümlelerle kendini tanıtabilir,kısa metinler yazabilir. | 3 | 1͵2 |
5 | Günlük hayatta cümleleri kurabilecek duruma gelirler. | 7 | 1͵2 |
6 | Dilbilgisinde zamanları öğrenir,zamanlar arasındaki farkları ayırt edebilirler. | 6͵8 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 3 | 3 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
90 |