Meslek Yüksekokulu
Ağız Ve Diş Sağlığı
Ders Bilgileri
HASTA PSİKOLOJİSİ VE İLETİŞİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ADS139 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Fatma Türkan ERCAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere insan ilişkileri konusunda bilgi ve becer kazandırılması amaçlanmaktadır. Sekreterlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, davranış ve görünümün kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | İletişimin önemi ve etkili iletişim kurma yolları, iletişim türleri, farklı özellikteki kişilerle iletişim, empati. Halkla ilişkilerin tanımı, özelliği, telefon ile konuşma, beden dili, protokol kuralları, kurumu halka tanıtma yolları, iş ortamında stres ve baş etme yolları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kendinin ve başkalarının özelliklerini tanır. |
2 | İş ortamında etkili iletişim kurmayı ayırt eder. |
3 | Aile içinde ve diğer ortamlarda etkili iletişim kurmayı tanır. |
4 | Empati kurmayı ayırt eder. |
5 | Mutlu ve başarılı olmada olumlu düşünmenin önemini ayırt eder |
6 | Müşteri memnuniyeti ve kurumu halka tanıtma yollarını tanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Psikoloji ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Sunum |
2 | Bireyin Hastalığa Tepkileri ve Psikolojik Yaklaşım | Anlatım, Sunum |
3 | Kronik Hastalıklar ve Terminal Dönemde Hasta Psikolojisi | Anlatım, Sunum |
4 | Travma ve Kayıplarda Hasta Psikolojisi | Anlatım, Sunum |
5 | Pediatrik Hastalarda Psikolojik Destek ve Yaklaşım | Anlatım, Sunum |
6 | Geriatrik Hastaya Psikolojik Destek ve Yaklaşım | Anlatım, Sunum |
7 | Sosyal Hizmete Muhtaç Hasta ve Yaralılara Psikolojik Destek | Anlatım, Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim Öğeleri, Koşulları ve Engelleri | Anlatım, Sunum |
10 | Sağlık İletişiminde Hedef Kitle ve İletişim Düzeyi | Anlatım, Sunum |
11 | Sağlık Personeli-Hasta Arasında Aktif İletişim Süreci | Anlatım, Sunum |
12 | Görüşme Teknikleri | Anlatım, Sunum |
13 | Hasta Tipleri ve Yaklaşım Biçimleri | Anlatım, Sunum |
14 | Beden Dili ve Diksiyon | Anlatım, Sunum |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özer, K., İletişim Becerisi, İstanbul, 1995. | ||
2 | Ataklı. A, Sağlık Hizmetlerinde İletişim, Sağlık eğitim vakfı, Ankara, 2001 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kendinin ve başkalarının özelliklerini tanır. | 2͵3͵12 | 1͵2 |
2 | İş ortamında etkili iletişim kurmayı ayırt eder. | 2͵3͵12 | 1͵2 |
3 | Aile içinde ve diğer ortamlarda etkili iletişim kurmayı tanır. | 2͵3͵12 | 1͵2 |
4 | Empati kurmayı ayırt eder. | 2͵3͵12 | 1͵2 |
5 | Mutlu ve başarılı olmada olumlu düşünmenin önemini ayırt eder | 2͵3͵12 | 1͵2 |
6 | Müşteri memnuniyeti ve kurumu halka tanıtma yollarını tanır. | 2͵3͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |