Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme Ve Diyetetik
Ders Bilgileri
MESLEKİ ORYANTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
BDY105 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Ü. Eda PARLAK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders bölümün öğrencilerini bölüm ve meslek hakkında bilgilendirmeyi, mesleki yeterliliklerin ve gereksinimlerin ne olduğunu açıklamayı, lisans eğitim öğretimi süresince kazandırılması planlanan bilgi ve beceriler hakkında bilgi vermeyi, ilerleyen dönemlerde alınacak derslere altyapı oluşturmayı amaçlar. |
İçeriği | Meslek tanımı, mesleki terminolojisi; Beslenme ve Diyetetik eğitiminin içeriği ve sahaya yansıması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bölümü ve mesleği tanımlar. |
2 | Mesleklerinin gerektirdiği davranış ve aktiviteleri tanımlama ve uygulama becerileri kazanır. |
3 | Meslekleri ile ilgili temel bilgileri edinebilecekleri kaynakları tanımlama ve onlara ulaşabilme deneyimi kazanır. |
4 | Eğitimleri sırasında gerekli yönetmelikleri açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Beslenme ve Diyetetik Bölümünün ve Anabilim dallarının tanıtımı | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Ders tanıtımı ve meslek tarihi | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Ulusal ve uluslararası derneklerin tanıtımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Diyetisyenin tanımı ve görevleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Yönetmeliklerin ve öğrenci sorumluluklarının öğretilmesi | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Hastanelerde Diyetisyenin Görevleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Üniversite Hastanelerinde Diyetisyenin Görevleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Sunum | |
9 | Zayıflama Merkezlerinde Diyetisyenlerin Rolü | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Kurum Beslenmesinde Diyetisyenin Görevleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Beslenme Komitesinde Diyetisyenin Rolü | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Diyaliz Merkezlerinde ve Morbid Obezite Cerrahisinde Diyetisyenin Rolü | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Çocuk Beslenmesinde Diyetisyenin Rolü | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Diyabet Diyetisyeninin Rolü | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Sporcu Beslenmesinde Diyetisyenin Rolü | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Toros Üniversitesi Yönetmeliği | ||
2 | Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tanıtım Broşürü | ||
3 | TDD, EFAD, ICDA ve IUNS web sayfaları | ||
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Seminer | Seminer |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bölümü ve mesleği tanımlar. | 1͵3͵10 | 1͵2 |
2 | Mesleklerinin gerektirdiği davranış ve aktiviteleri tanımlama ve uygulama becerileri kazanır. | 1͵3͵10 | 1͵2 |
3 | Meslekleri ile ilgili temel bilgileri edinebilecekleri kaynakları tanımlama ve onlara ulaşabilme deneyimi kazanır. | 1͵3͵10 | 1͵2 |
4 | Eğitimleri sırasında gerekli yönetmelikleri açıklar | 1͵3͵10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 5 | 5 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 5 | 5 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |