Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi

Ders Bilgileri

SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SKY435 Güz 2 0 2 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr.Öğr.Üyesi Aydan KAYSERİLİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar YOK
Staj Durumu Yok
Amacı Sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarını tanıtmak, pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak
İçeriği Pazarlama kavramı, hizmetlerin ve sağlık hizmetlerinin pazarlanması, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetleri sunum modelleri, hedef pazar, sağlık tüketicilerinin davranışları, pazarlama araştırmaları, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalları, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Hizmet ve sağlık hizmetleri kavramlarını açıklar
3 Sağlık hizmetleri pazarlaması kavramını açıklar
4 Sağlık hizmetleri pazarlama politikalarını açıklar
5 Tüketici davranışlarını açıklar
6 Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamaya giriş Anlatım, tartışma, sunum
2 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi Anlatım, tartışma, sunum
3 Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri Anlatım, tartışma, sunum
4 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Anlatım, tartışma, sunum
5 Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması Anlatım, tartışma, sunum
6 Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri Anlatım, tartışma, sunum
7 Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, tartışma, sunum
8 Ara sınav
9 Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri Anlatım, tartışma, sunum
10 Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri Anlatım, tartışma, sunum
11 Tutundurma ve Tutundurma Politikaları Anlatım, tartışma, sunum
12 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları Anlatım, tartışma, sunum
13 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar -I Anlatım, tartışma, sunum
14 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar -II Anlatım, tartışma, sunum
15 Genel Değerlendirme Anlatım, tartışma, sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tengilimoğlu, D., Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011
2 Philip Kotler, Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri, Acar Matbaacılık, Ocak 2006, İstanbul. (Çev. Ümit Şensoy)

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Hizmet ve sağlık hizmetleri kavramlarını açıklar
3 Sağlık hizmetleri pazarlaması kavramını açıklar
4 Sağlık hizmetleri pazarlama politikalarını açıklar
5 Tüketici davranışlarını açıklar
6 Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları açıklar
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 16 16
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 22 22
16 Son Sınav 1 1 1
  110