Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Yönetimi
Ders Bilgileri
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖRNEK OLAY ANALİZİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
SKY453 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr.Öğr.Üyesi Özlem KÖROĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste, Hastane Yönetimi alanında ortaya çıkan/çıkabilecek sorunların çözümünü, örnek olay yöntem ve tekniği kullanarak öğrencilerle birlikte çözümlemektir. Böylece öğrenciler, daha önceki yarıyıllarda öğrenmiş oldukları teorik bilgileri uygulayarak, iş yaşamında ortaya çıkabilecek benzer sorunları çözümleme yeteneğini kazanmış olacaklardır. |
İçeriği | İş yaşamında karşılaşılan veya karşılaşılması muhtemel sorunlar, programda alınan diğer tüm derslerdeki teorik bilgiler yardımı ile bu derste ele alınarak, incelenecek ve çözüm yolları önerilecektir. Örneklerle hangi durumda, nasıl davranmanın, konuyu nasıl ele almanın en iyi yaklaşım olduğu pekiştirilmeye çalışılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kurumsal bilgileri iş hayatına uyarlayabilme |
2 | Örnek olaylar üzerinde tartışabilme |
3 | Yeni düşüncelerin kuruma etkisini analiz edebilme |
4 | Daha iyi çözüm önerileri geliştirme adına beyin fırtınası ve grup çalışması yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Örnek olay çalışmasının tanımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Örnek olay çalışmasının amaçları | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Örnek olay çözümünde dikkat edilmesi gereken konular- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Örnek olayın çözümlenmesi aşamaları - Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Alternatif hareket seçeneklerinin formüle edilmesi ve tartışılması- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Seçeneklerin değerlendirilmesi ve kıyaslanması- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Problemi çözecek seçeneğin seçimi çalışması, uygulanır hale getirilmesi- | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar- Hastane yöneticisi deneyim paylaşımı | sözlü anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mehmet Zeki Aydın, Örnek Olay İncelemesi YöntemiNisan 2008 / 3. Baskı / |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal bilgileri iş hayatına uyarlayabilme | 1͵2͵3͵4͵6͵11͵13͵14 | 1͵2 |
2 | Örnek olaylar üzerinde tartışabilme | 1͵2͵3͵4͵6͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
3 | Yeni düşüncelerin kuruma etkisini analiz edebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Daha iyi çözüm önerileri geliştirme adına beyin fırtınası ve grup çalışması yapabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |