Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Yüksek Lisans Programı ( Tezsiz )

Ders Bilgileri

HİZMET PAZARLAMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SAK503 Bahar 3 0 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Yüksek Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. Aslıhan Yavuzalp Marangoz
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar -
Staj Durumu Yok
Amacı Hizmet pazarlamasının temel konularını güncel örnek olaylarla açıklamaktır.
İçeriği Hizmet Pazarlaması kavramı, pazarlama çevresi, hizmet, fiyatlandırma, tutundurma, insan, fiziksel kanıtlar, süreç ve dağıtım stratejileri, marka kavramı, tüketici davranışları, tüketici pazarları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hizmet Pazarlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar
2 pazarlama karması elemanlarına (hizmet, fiyat, tutundurma, dağıtım, insan, fiziksel kanıtlar, süreç) hakim olur
3 Hizmetlerin marka stratejilerini değerlendirebilir.
4 Pazarlama araştırması konusuna hakim olur
5 Tüketici davranışları konusuna hakim olur

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet Pazarlaması kavramı, tanım, giriş ders anlatımı
2 Hizmet Pazarlaması çevresi, stratejik pazarlama planlaması ders anlatımı
3 Pazarlama araştırmaları ders anlatımı
4 Pazar çeşitleri ders anlatımı
5 Tüketici davranışları ders anlatımı
6 Hizmetleri pazarlamasında Pazar bölümlendirme ders anlatımı
7 Hizmet stratejileri ders anlatımı
8 Konu tekrarı ve arasınav İnteraktif
9 Fiyatlandırma stratejileri ders anlatımı
10 Tutundurma stratejileri ders anlatımı
11 Dağıtım stratejileri ders anlatımı
12 İnsan, fiziksel kanıtlar ve süreç stratejileri ders anlatımı
13 Final proje sunumları interaktif
14 Final proje sunumları interaktif
15 Final proje sunumları interaktif
16 Son Sınav interaktif

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Principles of Marketing, P.Kotler
2 Marketing Management, P. Kotler
3 Hizmet Pazarlaması, Ayşe Öztürk

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hizmet Pazarlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar 5͵6͵7 1͵2
2 pazarlama karması elemanlarına (hizmet, fiyat, tutundurma, dağıtım, insan, fiziksel kanıtlar, süreç) hakim olur 5͵6͵7 1͵2
3 Hizmetlerin marka stratejilerini değerlendirebilir. 5͵6͵7 1͵2
4 Pazarlama araştırması konusuna hakim olur 5 1͵2
5 Tüketici davranışları konusuna hakim olur 5͵7 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 10 10
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 6 6
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 0 0 0
  150