Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Psikoloji Yüksek Lisans Programı ( Tezli )

Ders Bilgileri

PSİKODİNAMİK TERAPİ KURAMLAR VE TEKNİKLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSİ519 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Yüksek Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Psikodinamik psikoterapi kuramlarının genel esaslarının anlatılmasıdır.
İçeriği Sigmund Freud ve Klasik psikanaliz, ego-psikolojisi, nesne-ilişkileri, ilişkisel psikoloji ve kendilik psikolojisi gibi değişik psikodinamik perspektiflerin tedavi yaklaşımları incelenecektir. Terapötik süreçteki perspektifler aktarım, savunma mekanizmalarının işleyişi, bilinçdışının rolü, direncin anlamı, erken çocukluk deneyimlerinin önemi ve terapötik karşılaşmanın ilişkiselliği gibi konular temelinde farklı bakış açılarından incelenecektir. Öğrenciler, değişik yaklaşımları temsil eden müdahale teknikleri ile tanışacaklardır. Görgül bulgular, mesleki konular ve etik sorunlar tartışılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Psikodinamik psikoterapinin ekollerini tanımlar
2 Psikodinamik terapinin çerçeve anlayışını kavrar
3 Farklı terapötik müdahalelerin teorik temellerini öğrenir
4 Terapi ilişkisine dair anlayışı geliştirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Psikanalize giriş, psikanalize ilişkin mitler
2 Sigmund Freud ve Klasik Psikanaliz
3 Ego Psikolojisi
4 Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram
5 İngiliz Nesne İlişkileri Okulu
6 Kimlik ve Kendilik Psikolojileri
7 Kişilerarası Psikanaliz
8 Ara sınav
9 Kısa Dinamik Psikoterapi
10 Çağdaş Freudçu Revizyonistler
11 İlişkisel Psikanaliz
12 Klinik Uygulamada zihinselleştime
13 Örnek Olgu sunumları
14 Örnek Olgu sunumları
15 Sınva Hazırlık
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mitchell, S. A. & Black, M. j. (1996). Freud and Beyond: A History of Modern Psychoanalytic Thought. Basic Books: New York
2 Levenson, H. (2010) Brief Dynamic Therapy. American Psychological Association (APA)
3 Mitchell, S. A., & Black, M. J. (1995). Freud and Beyond: A History of Modern Psychoanalytic Thought. New York: Basic Books.
4 Allen, J. G., Fonagy, P., & Bateman, A. W. (2008). Mentalizing in clinical practice. Arlington, VA, US: American Psychiatric Publishing,

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %50 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ödev Ödev
4 %10 Ödev Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Psikodinamik psikoterapinin ekollerini tanımlar 2͵5͵6 1͵2͵3͵4
2 Psikodinamik terapinin çerçeve anlayışını kavrar 2͵5͵6 1͵2͵3͵4
3 Farklı terapötik müdahalelerin teorik temellerini öğrenir 2͵5͵6 1͵2͵3͵4
4 Terapi ilişkisine dair anlayışı geliştirmek 2͵5͵6 1͵2͵3͵4
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 6 12
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 2 2
  120