Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Psikoloji Yüksek Lisans Programı ( Tezli )
Ders Bilgileri
PSİKODİNAMİK TERAPİ KURAMLAR VE TEKNİKLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSİ519 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Psikodinamik psikoterapi kuramlarının genel esaslarının anlatılmasıdır. |
İçeriği | Sigmund Freud ve Klasik psikanaliz, ego-psikolojisi, nesne-ilişkileri, ilişkisel psikoloji ve kendilik psikolojisi gibi değişik psikodinamik perspektiflerin tedavi yaklaşımları incelenecektir. Terapötik süreçteki perspektifler aktarım, savunma mekanizmalarının işleyişi, bilinçdışının rolü, direncin anlamı, erken çocukluk deneyimlerinin önemi ve terapötik karşılaşmanın ilişkiselliği gibi konular temelinde farklı bakış açılarından incelenecektir. Öğrenciler, değişik yaklaşımları temsil eden müdahale teknikleri ile tanışacaklardır. Görgül bulgular, mesleki konular ve etik sorunlar tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Psikodinamik psikoterapinin ekollerini tanımlar |
2 | Psikodinamik terapinin çerçeve anlayışını kavrar |
3 | Farklı terapötik müdahalelerin teorik temellerini öğrenir |
4 | Terapi ilişkisine dair anlayışı geliştirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Psikanalize giriş, psikanalize ilişkin mitler | |
2 | Sigmund Freud ve Klasik Psikanaliz | |
3 | Ego Psikolojisi | |
4 | Melanie Klein ve Çağdaş Kleincı Kuram | |
5 | İngiliz Nesne İlişkileri Okulu | |
6 | Kimlik ve Kendilik Psikolojileri | |
7 | Kişilerarası Psikanaliz | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kısa Dinamik Psikoterapi | |
10 | Çağdaş Freudçu Revizyonistler | |
11 | İlişkisel Psikanaliz | |
12 | Klinik Uygulamada zihinselleştime | |
13 | Örnek Olgu sunumları | |
14 | Örnek Olgu sunumları | |
15 | Sınva Hazırlık | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mitchell, S. A. & Black, M. j. (1996). Freud and Beyond: A History of Modern Psychoanalytic Thought. Basic Books: New York | ||
2 | Levenson, H. (2010) Brief Dynamic Therapy. American Psychological Association (APA) | ||
3 | Mitchell, S. A., & Black, M. J. (1995). Freud and Beyond: A History of Modern Psychoanalytic Thought. New York: Basic Books. | ||
4 | Allen, J. G., Fonagy, P., & Bateman, A. W. (2008). Mentalizing in clinical practice. Arlington, VA, US: American Psychiatric Publishing, |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %50 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ödev | Ödev |
4 | %10 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Psikodinamik psikoterapinin ekollerini tanımlar | 2͵5͵6 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Psikodinamik terapinin çerçeve anlayışını kavrar | 2͵5͵6 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Farklı terapötik müdahalelerin teorik temellerini öğrenir | 2͵5͵6 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Terapi ilişkisine dair anlayışı geliştirmek | 2͵5͵6 | 1͵2͵3͵4 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 6 | 12 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
120 |