Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Doktora Programı
Ders Bilgileri
PAZARLAMA YÖNETİMİ VE STRATEJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
İŞL604 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Doktora |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan YAVUZALP MARANGOZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Stratejik Pazarlama Yönetimi dersinin amacı doktora öğrencilerine pazarlama bilimine ilişkin yol göstermektir |
İçeriği | Derste pazarlama teorilerinden yola çıkarak pazarlamaya ait stratejik pazarlama, tüketici davranışları, marka yönetimi, bütünleşik pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konular ele alınacaktır |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Pazarlama stratejilerini analiz eder |
2 | Pazarlama stratejileri geliştirir |
3 | Tüketici davranışlarını değerlendirir |
4 | Pazarlamadaki yenilikleri takip eder |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş- tanıtım | İnteraktif |
2 | Pazarlama teorileri | İnteraktif |
3 | Pazarlama teorileri | İnteraktif |
4 | Pazarlama teorileri | İnteraktif |
5 | Pazarlama teorileri | İnteraktif |
6 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
7 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
8 | Ara Sınav | İnteraktif |
9 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
10 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
11 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
12 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
13 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
14 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
15 | Makale okuma- analiz | İnteraktif |
16 | Son Sınav | İnteraktif |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Journal of Marketing | ||
2 | Journal of International Marketing | ||
3 | Journal of Marketing Research | ||
4 | Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği Dergisi | ||
5 | Parasuraman, Zeitham vd. “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications For Future Research”, Journal of Marketing, 1985 | ||
6 | Parasuraman, Zeitham vd.,”SERVQUAL: A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality, Journal Of Retailing Volume 64, Number1, 1988. | ||
7 | Levitt, Theodore. "Marketing myopia." Harvard business review 38.4 (1960): 24-47. | ||
8 | Oğuz YILDIZ, T. Sabri ERDİL, “Türkiye Havayolu Yolcu Taşımacılığı Sektöründe Hizmet Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümlenmesi”, Öneri.C.10.S.39. Ocak.2013.89-100. | ||
9 | Theodore Levitt, “The globalization of Markets”, Harvard Business Review, May-June 1983 | ||
10 | Kemal Kurtuluş, Zehra Bozbay, “Ülke İmajı: Japonya ve Çin’in Ülke İmajları Açısından Karşılaştırılması”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi Istanbul University Journal of the School of Business Administration Cilt/Vol:40, Sayı/No:2, 2011, 267-277 | ||
11 | Ömer TORLAK, Volkan DOĞAN, Behçet Yalın ÖZKARA, “Marka Farkındalığı, Marka İmajı, Markadan Etkilenme ve Markaya Güvenin Marka Bağlılığı Üzerindeki Görece Etkilerinin İncelenmesi: Turkcell Örneği, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi / 2014 Cilt: IX Sayı: I | ||
12 | Ahmet ŞEKERKAYA , Emrah CENGİZ“KADIN TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ VE BİR PİLOT ARAŞTIRMA” Öneri.C.9.S.34. Temmuz 2010.41-55. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %25 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %50 | Dönem Ödevi | Dönem Ödevi |
3 | %25 | Seminer | Seminer |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama stratejilerini analiz eder | 1͵2͵3͵6͵9 | 1͵2͵3 |
2 | Pazarlama stratejileri geliştirir | 6͵8͵9 | 1͵2͵3 |
3 | Tüketici davranışlarını değerlendirir | 1͵2͵6͵9 | 1͵2͵3 |
4 | Pazarlamadaki yenilikleri takip eder | 1͵6 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
150 |