Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Doktora Programı

Ders Bilgileri

PAZARLAMA YÖNETİMİ VE STRATEJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İŞL604 Bahar 3 0 3 10

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Doktora
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan YAVUZALP MARANGOZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Stratejik Pazarlama Yönetimi dersinin amacı doktora öğrencilerine pazarlama bilimine ilişkin yol göstermektir
İçeriği Derste pazarlama teorilerinden yola çıkarak pazarlamaya ait stratejik pazarlama, tüketici davranışları, marka yönetimi, bütünleşik pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konular ele alınacaktır

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama stratejilerini analiz eder
2 Pazarlama stratejileri geliştirir
3 Tüketici davranışlarını değerlendirir
4 Pazarlamadaki yenilikleri takip eder

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş- tanıtım İnteraktif
2 Pazarlama teorileri İnteraktif
3 Pazarlama teorileri İnteraktif
4 Pazarlama teorileri İnteraktif
5 Pazarlama teorileri İnteraktif
6 Makale okuma- analiz İnteraktif
7 Makale okuma- analiz İnteraktif
8 Ara Sınav İnteraktif
9 Makale okuma- analiz İnteraktif
10 Makale okuma- analiz İnteraktif
11 Makale okuma- analiz İnteraktif
12 Makale okuma- analiz İnteraktif
13 Makale okuma- analiz İnteraktif
14 Makale okuma- analiz İnteraktif
15 Makale okuma- analiz İnteraktif
16 Son Sınav İnteraktif

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Journal of Marketing
2 Journal of International Marketing
3 Journal of Marketing Research
4 Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği Dergisi
5 Parasuraman, Zeitham vd. “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications For Future Research”, Journal of Marketing, 1985
6 Parasuraman, Zeitham vd.,”SERVQUAL: A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality, Journal Of Retailing Volume 64, Number1, 1988.
7 Levitt, Theodore. "Marketing myopia." Harvard business review 38.4 (1960): 24-47.
8 Oğuz YILDIZ, T. Sabri ERDİL, “Türkiye Havayolu Yolcu Taşımacılığı Sektöründe Hizmet Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümlenmesi”, Öneri.C.10.S.39. Ocak.2013.89-100.
9 Theodore Levitt, “The globalization of Markets”, Harvard Business Review, May-June 1983
10 Kemal Kurtuluş, Zehra Bozbay, “Ülke İmajı: Japonya ve Çin’in Ülke İmajları Açısından Karşılaştırılması”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi Istanbul University Journal of the School of Business Administration Cilt/Vol:40, Sayı/No:2, 2011, 267-277
11 Ömer TORLAK, Volkan DOĞAN, Behçet Yalın ÖZKARA, “Marka Farkındalığı, Marka İmajı, Markadan Etkilenme ve Markaya Güvenin Marka Bağlılığı Üzerindeki Görece Etkilerinin İncelenmesi: Turkcell Örneği, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi / 2014 Cilt: IX Sayı: I
12 Ahmet ŞEKERKAYA , Emrah CENGİZ“KADIN TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ TERCİHLERİNİN BELİRLENMESİ VE BİR PİLOT ARAŞTIRMA” Öneri.C.9.S.34. Temmuz 2010.41-55.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %25 Ara Sınav Ara Sınav
2 %50 Dönem Ödevi Dönem Ödevi
3 %25 Seminer Seminer

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama stratejilerini analiz eder 1͵2͵3͵6͵9 1͵2͵3
2 Pazarlama stratejileri geliştirir 6͵8͵9 1͵2͵3
3 Tüketici davranışlarını değerlendirir 1͵2͵6͵9 1͵2͵3
4 Pazarlamadaki yenilikleri takip eder 1͵6 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 10 3 30
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 8 8
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 10 10
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 0 0 0
  150