Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mühendislik Ve Teknoloji Yönetimi Yüksek Lisans Programı ( Tezsiz )
Ders Bilgileri
İNSAN FAKTÖRLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ETM512 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Yusuf ZEREN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Organizasyonlarda iş sağlığı ve güvenliğinin nasıl oluşturulacağını tanımlamak |
İçeriği | İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite yönetimi (OHSAS) tanımı,OHSAS tarihsel gelişim süreci, yararları,OHSAS 18000 standardı,OHSAS 18001 modeli ve ilkeleri,İş kazaları ve hastalık nedenleri, Kaza ve hastalık maliyetleri, Ulusal ve uluslar arası yasal gereklilikler, Tehlike tanımı ve risk, Düzeltici ve önleyici faaliyetler, OHSAS 18001 belgelendirme süreci, Entegre yönetim sistemi ve belgelendirme şartları, OHSAS uygulama örnekleri, OHSAS uygulama örnek çalışması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 | Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite yönetimi (OHSAS) tanımı | Ders, tartışma |
2 | OHSAS tarihsel gelişim süreci, yararları | Ders, tartışma |
3 | OHSAS 18000 standardı | Ders, tartışma |
4 | OHSAS 18001 modeli ve ilkeleri | Ders, tartışma |
5 | İş kazaları ve hastalık nedenleri | Ders, tartışma |
6 | Kaza ve hastalık maliyetleri | Ders, tartışma |
7 | Ulusal ve uluslar arası yasal gereklilikler | Ders, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | Tehlike tanımı ve risk | Ders, tartışma |
10 | Düzeltici ve önleyici faaliyetler | Ders, tartışma |
11 | OHSAS 18001 belgelendirme süreci | Ders, tartışma |
12 | OHSAS 18000 ve diğer sistem standartları ilişkisi | Ders, tartışma |
13 | Entegre yönetim sistemi ve belgelendirme şartlar | Ders, tartışma |
14 | OHSAS uygulama örnekleri | Ders, tartışma |
15 | OHSAS uygulama örnek çalışması | Ders, tartışma |
16 | Final Sınavı | Ders, tartışma |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders Notları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. | 1 | 1͵2 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. | 2 | 1͵2 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme | 3 | 1͵2 |
4 | Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama | 4 | 1͵2 |
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. | 5 | 1͵2 |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. | 7 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
150 |