Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık Yüksek Lisans Programı ( Tezli )
Ders Bilgileri
EKOLOJİ VE KENT İLİŞKİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MIM555 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Yüksek Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üye. H. Fikret OKUTUCU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere, Kent içindeki ekolojik sistemler hakkında bilgi vermek ve sürdürülebilirlik, koruma, restorasyon vb. gibi ekolojik konseptlerden yararlanma yöntemlerini aktarmaktır. |
İçeriği | Bu ders kapsamında kent ekolojisinin tanımı ve içeriği; modern öncesi, modernizm ve sonrası ekolojik yaklaşımlar; Kentlerdeki biyolojik çeşitlilik, kirlilik ve atık yönetimi, iklim değişimi, sürdürülebilirlik ve eko-kentler gibi konular ile kent ekolojisinin peyzaj planlama ve tasarımdaki kullanımı konularında öğrencilerin bilgilendirilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrencilerin doğa ile ilişkilerini sorgulamalarını sağlamak, |
2 | Doğanın karmaşık yapısını analiz etmede kent ekolojisi biliminden yararlanma yollarını öğrenmek, |
3 | Kentin yapısı, fonksiyonu ve değişiminin kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki yönlendirici ve belirleyici rolünü algılamak, |
4 | Disiplinler arası bir ortamda çalışmak ve benzer disiplinlerle ortak problem çözme becerilerini ve bilimsel yazım ve sözlü iletişim yeteneğini geliştirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin ve içeriğinin tanıtılması, ders programı ve gerekli materyaller hakkında bilgilendirme | Anlatım, Tartışma |
2 | Ekolojinin temel ilkeleri, başlıca prensipleri ve terminolojisi | Anlatım, Tartışma |
3 | Ekolojik faktörler ve birbirleri ile olan ilişkileri (anakara, iklim, toprak, organizmalar) | Anlatım, Tartışma |
4 | Kent ve Kent ekolojisi, Kent formu, yapısı ve dinamikleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Kentlerde ekosistem servisleri | Anlatım, Tartışma |
6 | Biyolojik Çeşitlilik ve Ekolojik düşünce temelleri Kentleşmenin biyoçeşitlilik üzerindeki etkileri | Anlatım, Tartışma |
7 | Kent iklimi ve iklim değişikliği | Anlatım, Tartışma |
8 | Sürdürülebilirlik ve eco-kentler | Anlatım, Tartışma |
9 | Kirlilik ve atık yönetimi | Anlatım, Tartışma |
10 | Kentlerde doğa koruma ve kentsel restorasyon | Anlatım, Tartışma |
11 | Kentsel planlamada çatı teras bahçeleri | Anlatım, Tartışma |
12 | Dikey bahçeler ve kentsel tarım olanakları | Anlatım, Tartışma |
13 | Kent ekosistemlerinin geleceği | Anlatım, Tartışma |
14 | Güncel proje örnekleri | Anlatım, Tartışma |
15 | Güncel proje örnekleri | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Forman, R.T.T., 2014. Urban Ecology: Science of Cities.Cambridge University Press. ISBN 0521188245 | ||
2 | Cook E.,A. and van Lier H., N. 1994. “Landscape Planning and Ecological Networks” . ELSEVlER Science B. V, ISBN 0-444-82084-1. The Netherlands. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin doğa ile ilişkilerini sorgulamalarını sağlamak, | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Doğanın karmaşık yapısını analiz etmede kent ekolojisi biliminden yararlanma yollarını öğrenmek, | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Kentin yapısı, fonksiyonu ve değişiminin kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki yönlendirici ve belirleyici rolünü algılamak, | 1͵2͵3͵8 | 1͵2 |
4 | Disiplinler arası bir ortamda çalışmak ve benzer disiplinlerle ortak problem çözme becerilerini ve bilimsel yazım ve sözlü iletişim yeteneğini geliştirmek | 1͵2͵3͵7 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
180 |